Guuuud vad svårt det ska vara att sluta. Är det någon som kan ge mig goda råd om hur man gör? Jag har försökt att sluta tusen gånger och varit helt övertygad om det varje gång... men NEJ. Något i hjärnan tar över. Fasen vad läskigt. Det kan väl inte vara så svårt? Jo, mycket svårt. Vill gärna ha tips från er som gjort det och bestämt er.
Nu kör jag och startar här idag och tänker skriva ofta. Hoppas någon vill vara med mig.

Välkommen hit. Är ett extremt bra stöd bara att läsa om andras upplevelser och försök samt att skriva av sig.
De gånger jag själv lyckats få till bra perioder har jag aktiverat mig med träning. Jag har tvärtom vad alla säger gjort ett schema o trappat ner. Från mitt vanliga drickande ner till ett glas "sista kvällen" och sedan noll. Under perioder har jag också noterat exakt mängd jag druckit varje dag. Ger ofta en trist bild men kan ge en lite insikt att man faktiskt inte kan hantera alkohol.

Jag kom dock in i en lång dålig period och det fanns inga utvägar förutom att be om hjälp. Att erkänna för sig själv och att berätta för dom runtomkring är ingen lätt historia men extremt värdefullt. Har det inte gått fullt så långt kan du alltid kontakta ngt beroendecentrum. Finns flera bra.

Är ofta svårt att lösa själv. Själv gjorde jag det drastiska att avgiftade mig helt och hoppa på antabus. Hade jag inte erkänt o berättat för vänner, kollegor och familj hade det nog inte gått denna gång heller. Nu känner jag hopp.

Finns en rad andra mediciner som kan hjälpa men som alltid bör det kombineras med samtal och hjälp. Finns tyvärr inget mirakelpiller som hjälper.

Kämpa på.