Enligt tester så ligger jag inte i riskzon för alkoholism, men jag själv känner mig orolig över min konsumtion. Jag är mamma till tre små barn och sambo med deras far. In i veckorna kan jag dricka ett vinglas eller en öl någon kväll, men ofta känner jag egentligen för att dricka ett glas vin varje kväll, vilket jag ändå inte gör. När det är fest eller utemiddagar så dricker jag för mycket. Jag slutar inte eftersom jag vet att jag inte måste upp tidigt nästa dag eller något sånt. Det händer att jag kräks både på kvällen och dagen efter vid baksmälla. Dagen efter känner jag mig alltid som en dålig person. Jag vill inte bli stupfull men tycker att det är så avslappnande och roligt att dricka några glas. Lyckas ändå alltid hålla mig någotsånär normal när jag är bland folk, vinglar inte så farligt och kräks gör jag i smyg på toan, så mina vänner vet nog inte riktigt hur full jag är. Ingen har klagat på mitt förhållande till alkohol men jag själv känner att jag inte kan kontrollera mig eftersom jag trots den dåliga känslan dagen efter gör om det gång på gång. Nu är det bara en gång i månaden ungefär som jag blir riktigt full och det är inte ofta. Känns ändå som att jag borde göra något åt detta nu innan det blir värre?