Jag har förlorat en fin pojkvän p.g.a.mitt drickande...Vi träffades för två år sen, hade väl lite problem redan då med alkholen, men inte som i dag.
Jag har alltid haft svårt med närhet och känslor..och vi kom varandra nära och det gjorde ont efter som vi ville olika saker, hade problem på olika sätt som gjorde att vi inte kunde vara tillsammans jämt...Jag var ute i bland ensam och drack öl efter det vi hade setts för att dämpa dom stora känslorna och för att koppla av..istället för att må bra över den närhet vi hade så skrev jag dumheter till honom via sms...jag klarade inte av det...ville leva i fantasin. Han tröttnade till slut efter ett tag..och jag vet att jag har förstört för oss båda. Han finns ständigt i mina tankar...Men jag vet att det blir värre just nu om jag hör av mig till honom....

Tack för ditt meddelande!

Du beskriver på ett insiktsfullt sätt hur svårt det kan vara ibland med nära relationer och starka känslor kopplade till dessa. Alkoholen har på kort sikt i stunden haft en hjälpsam funktion och kunnat ge dig en paus från obehagliga känslor, samtidigt som drickandet på längre sikt blivit ett mer problematiskt beteende som kanske bidragit till att relationen inte höll och gjort att du fått mer ångest. Samtidigt tänker jag att det sällan bara är en faktor eller en person som gör att något inte fungerar, även om det kan kännas så. Kanske kan du prova att stanna i de här jobbiga tankarna/känslorna du har just nu utan att göra något åt dem, det jobbiga klingar till slut av. Försök gärna att prata med någon du litar på, det brukar vara hjälpsamt. Eller gör något du tycker om att göra!

Jag tror att många kan känna igen sig i det du skriver och du är långt ifrån ensam om din upplevelse.

Varma hälsningar,
Miriam Alkoholhjälpen.

trefåglar

Träffade en kille som jag förlorade oskulden till... Vi hade det bra, tills han åkte in i militären. Jag visste inte vad eller hur jag skulle tänka, men aldrig att saknaden skulle bli så outhärdlig. Nu har vi träffats ett halvår senare, mitt drickande har varierat som tidvattnet. Förstår att det bästa är att vara ärlig, gå rakt på sak och definitivt inte dricka och skriva samtidigt...