idag har jag varit hemma, fr jobb, och allt ansvar som kommer med det,legat och tyckt synd om mej själv i sängen,, men faktum är ju att jag inte kör i fyllan i alla fall ,, nu ringer det,, ( Lyckades låta relativt nykter,)
Nu har jag lurat de flesta utom frun i ca 2 månader , mitt drickande blir bara värre och värre,, senaste veckan har jag i stort sett druckit 1,5 75 á per dag, ändå jobbat och bettet mej , är alkis sen många år,, minst halva livet.
men i morse så orkade jag inte längre,, jag har varit på behandling och aa är mitt andra hem,, det som är så jävligt är att jag är väldigt produktiv just innan jag blir full?
till helgen ska det dessutom bli klassfest, 30 års kalas eller nåt sånt,, har redan bokat in mej och betalt,
visst är det väl jävligt när man har sin fru att blåsa igång tjänste bilen 3-4 dar i rad,,, skriver här mest för att ha nån att prata med, vardagen håller på att krackelera,, falla isär,,, nu ska jag svepa en öl innan frun kommer hem, vet att det finns fler djävlar där ute,,, phu,,, hörs...

fyllhunn

nu är man duschad, men inte helt nykter,, blev väl bara 2-3 till,, nu ligger man med de där skakningarna som oundvikligen kommer,, imorrn blir det kall svett,, dock inte för djävligt tror ja,, ? vi får väl se,,
har i alla fall nattat ungarna, sagt att jag älskar dom ock hur vi ska ta morgon dagen,
öl kassen är tom, och vet i fana om jag köper mer innan lördag?då var man inbokad på hotell för nån sorts hippa!,, lev å må,,,,,

Hej!
Verkar som du provat olika behandlingar AA mm. Men en undran jag får är vad du själv vill i hjärtat?. Bortom ev kognitiva tankar att skärpa sig mm. Du har tex. Anmält dig till en fest som verkar garantera alkohol. Försöker skärpa dig när det ringer. Jag är inte lika långt gången som du verkar det som,men funderar själv ibland över dessa saker. Är det värt din familj att fortsätta eller är det dags att se sanningen i vitögat? Tänker mest på dina barn. De är ju maktlösa för allt detta och älskar sin pappa. Din fru kan ju om hon vill ändå välja att leva ensam utan en alkoholberoende i sin närhet. Dina barn har bara en pappa och det är nu de behöver dig.
Hoppas du kommer vidare, håller alla tummar. Kanske du ska ta ett nytt tag med en bra alkoholterapeut. Finns ju öppenvård inom kommunen tex. Hoppas du inte tar illa upp för mitt svar.

fyllhunn

solen lyser idag men kommer liksom inte in i hjärtat,, dimmorna ligger aningen för täta,, givetvis fann jag vägen till systemet i dag också, ibland undrar jag om det inte vore en viss frid i att torska, åka dit för fyll körning, men det skulle onekligen försvåra vardagen väldigt, så,, jag får väl fortsätta lirka mej fram, ? det enda rätta är naturligt vis att sluta supa, men hur lätt är de på en skala ? för alla nyktkra där ute kan det te sej väldigt lätt,, men inte för en fyllhunn som mej!
ikäll kommer jag inte att framföra något fordon,, och imorrn har kanske kroppen rensat sej? kokar just nu en fisksoppa, och av dofterna att döma så verkar det bli helt ok,, familjen ska ju få sej mat!
om jag sen kan äta nått ,, det får vi se, ? brukar vara svårt så här långt in i perioden,,
En man sa en gång till mej, ( i gambia för en massa år sen,, du vet!! konsten med att supa ,, det är att äta! få i dej mat, regelbundet,, och det stämmer nog till en viss del,,!)
alla är vi olika och jag kanske mest tokig ? dagens intag består i 1,5 kir, 2 pils, och en sup vodka som jag spydde upp omgående,,
vi hörs,,,

fyllhunn

ja nu är det snart dags att svetta ner sängkläderna,, nån timmes sömn lär det väl bli? men det vet i faan? men glädjande i kråksången är att vi haft en fin afton tillsammans jag frun, och onga, lite hobby jobb, blandat med världens äckligaste vodka,, vanlig vodka heter den,, och riktigt otäck! men kanske bra? eller?? inga mängder som kommer in i systemet,, spyr upp skiten ganska snabbt !
hunden har kommit in i köket,, det gör han bara om han accepterar mej ,, så,, om inte för full så är man ganska schyst ändå ikväll,,
Jag vet att det är en jäkla soppa med allt vad alkoholism är, innebär och gör med folk som mej och massor med andra! ,,,men just nu,, i denna sekund,,, när en liten smak av en "after eight" fortfarande dröjer sej kvar i gommseglet,, (givetvis som eftersläckare till den vidriga vanlig vodka supen jag tyckte mej behöva)alldeles nyss,,,så var /är livet helt ok,,, jag tror faktiskt jag ska dedicera( var fick jag det i från)? dedicera?? )) ängna..... ! kanske det var tänkt att stå!! resten av kvällen och kanske till( nu ljög jag)morgondagen till en österländsk lära ? kanske bara för att de förlåter så mkt?,,, forts sättn , följer,,,, tyvärr!svammel ,, svammel, svammel,,

fyllhunn

har klämt en 70 is idag ,, men tycker mer vara rätt ok,, redan där förstår alla att det inte står rätt till i planeten, siktar dock på en tidig kväll med små snedsprång till källarn, ja det kanske inte ens blir nå kalas imorrn? vi se,, just för nu så är man nyduchschad och ren,, sonen hemkommen kollar lie fejsbook å så! ,, hund ligg brevi! gott tecken! sov gott fylljävla!

fyllhunn

Tar absolut inte illa upp,Och att jag måste ta nya tag i det är faktiskt ställt utom all tvivel ,och egentligen så vet hur man ska göra, vart vända sej osv,,lider nu av den obligatoriska ångesten efter en period, är otäck och hemsk,

Förstår att det känns tungt efter en period av drickande. Försök vara snäll mot dig själv ändå. Hoppas du hittar kraften och motivationen att ta tag i det nu. Det är är aldrig för sent tänk på det. Du verkar ju ha mycket fint runt dig med familj o vovve. Skriv gärna mer här om hur du tänker nu. Jag försöker själv att ändra min livsstil och känner stöd i att följa alla er andra o kämpa tillsammans.