Den senaste veckan har min man druckit 12 liter vin plus 25 starköl 50cl 7,2%. Han har varit påverkad men aldrig stupfull. Inte otrevlig eller annat jag kan klaga på. Eller....... Han har varit pinsam och sagt generande saker. Han börjar dricka ungefär vid 11.00 på förmiddagen och dricker jämt över dagen. Han smyger och förnekar. Livet blir begränsat för oss då vi oftast är hemma och undviker besök. Kommer barn eller barnbarn dricker han mindre och kan hålla skenet uppe.
Är detta ovanligt att kunna fungera med så mycket alkohol? Ellervär det egentligen inte jättemycket?
Frågar förmodligen urdumt men jag är otroligt vilse i hur jag ska tänka

Hej, din man dricker alldeles för mkt, det kan jag säga. Efter tid man druckit utvecklar man en sk. Tolerans mot alkohol, och behöver mer o mer för att uppnå samma resultat. Om du flyttar din tråd till anhörigas forum här på alkoholhjälpen är jag säker på att du hittar många andra som har el haft liknande situation som dig. Lycka till

Kampen

Hej
Tack för tipset. Jag har flyttat min tråd. Hoppas det kan klarna lite för mig att skriva här. Ibland vet man inte ut eller in, rätt eller fel...