Hej.

Jag är gravid i dagsläget och har inte druckit på ett bra tag. Sist jag drack var 7 månader sen och jag minns sttt jag var väldigt full då jag hånglande med en kille jag vanligtvis inte skulle kolla på.
I helhet minns jag ju kvällen bra, då jag minns vad jag åt, vilka jag pratade med, hur jag tog mig hem osv. Jag minns tillo med konversationer med mina nära vänner.

Jag undrar kan jag ha fått en minneslucka där någonstans om jag minns kvällen till 95% det jag inte minns är exakt tider på när t.ex folk fick hem osv. Men annars minns jag helheten såklart?

Hej @hejpodej och välkommen till Alkoholhjälpen!
Du undrar över senaste kvällen du drack och om du fick en minneslucka då. Det beror lite på olika saker hur bra vårt minne är av olika händelser, så det är lite svårt att svara på om det var en minneslucka kopplad till alkohol som du fick. Det kanske väckte en del oro hos dig att inte minnes allt som hade hänt?

Så bra i alla fall att du har varit helt nykter de senaste 7 månader, och verkligen klokt att du gör det nu när du är gravid! Skriv gärna mer här om hur det går för dig!