Nu hände det igen. Jag drack tillsammans med 3 kollegor hemma hos den ena kollegan. Jag drack för mycket och berättade för dom saker som gärna hade velat hålla privat. Jag är 37 år gammal. Dricker högst 2 gånger om året. Och då vill jag dricka med mina vänner. Jag kan inte ta en eller två öl hemma eftersom jag har småbarn och jag får ångest över att ta ett glas när de är med.
Min pappa drack varenda helg när jag var liten. Han slog min mamma och det har påverkat mig väldigt mycket.
Jag har inte kontakt med honom idag pga att han dricker.

Jag har idag haft fylleångest på jobbet och jag orkar inte känna såhär något mer. Jag tänker att bli nykterist är det enda rätta.
Jag behöver inte dricka för att kunna umgås med mina vänner. Jag är redan en social person som tycker om att skoja o så.

Har pratat med mina vänner och bett om ursäkt. De sa att det inte var någon fara.
Jag var bakis hela söndagen och min sambo fick rodda med barnen. Jag skäms. Jag skäms över att jag blev så full och att min sambo fick rodda med allt... Jag dricker inte varenda helg men när jag väl dricker så finns det inget stopp :(

Jag vill bli nykterist.

Hej, håller helt med om att vi inte behöver alkohol för att umgås. Våga ta steget och lämna alkoholen, du har allt att vinna på det. Att aldrig behöva känna skam, eller oroa dig för att bli beroende som din pappa. Och att ha livsglädje och energi för dig själv och familjen. Att vara nykter blir lättare ju längre tiden går. Tro på att du klarar det och följ ditt beslut!

@Marander Välkommen hit!
Det är ett bra stöd att läsa och skriva här i trådarna. Inget är nytt eller okänt här!
Om du vill vara nykter så föreslår jag att du mejlar admin och ber dem flytta din tråd till Vara alkoholfri. Du får fler svar och mer stöd där. Vill du inte be admin kan du också starta en helt ny tråd där. Här är det inte så många som hänger kvar. ❤️