Ligger vaken och grubblar. Läst mycket här men är ny skribent. Varit kär i alkohol sedan första burken starköl som jag drack 1990. 40 år idag.
Har insett att jag tillhör kategorin som aldrig kan dricka igen. Det här är mitt näst längsta uppehåll på 15 år. Rekordet på 60 skall slås men jag känner att jag kommer förlora igen. Kan säkert fixa 61 och några till. Men sen då?
När dag 232 är passerad och jag belönar mig med den där första?
Att dricka 2 öl eller 2 glas vin kan jag greja. 1 gång, 2 gånger och kanske 12.
Men jag älskar att dricka. När jag körde på som bäst så kunde jag fan dricka alla dygnets timmar utom dem jag tillbringade på jobbet.
Det här blir fan inget pris för bra trådstart på ett forum för fyllproppar men jag kände mig tvungen att skriva av mig.

Ha en bra Söndag kamrater!

//Dean Martin

Tack för ditt inlägg! Känner så mycket igen mig i den där kärleken till alkoholen, som funnits med från början. Kan bara föreställa mig att det är svårt att stå emot när man varit 'duktig' en period. Jag är ny på att försöka vända det här, så jag har inga tips. Men kanske finns det genom AA eller andra organisationer nåt slags tips på hur man ska tänka eller göra när det där suget slår till? Ja det här var inte mycket hjälp, men jag är med dig i alla fall!