Hur hittar jag styrkan att avstå från vinet? Klarar mig i veckorna men trillar dit på helgen. I dag var jag tvungen att ta ett par klunkar vin igen för att klara av att gå till jobbet. Vill inte detta mer i har redan campral mot suget hjälper det att öka dosen till 3 tabletter morgon o kväll?

Annie

Känner igen mig i det där, har inget riktigt bra svar tyvärr, är i samma situation. Jag försöker att hålla mig distraherad med annat, läsa en bok, promenera. Men till slut när jag varit "duktig" någrar får jag för mig att det är lugnt, och "firar" med en flaska vin, och då känna det som att jag likgärna kan dricka en flaska till dagen efter, osv. Vet inget om campral tyvärr. Är ganska ny här

Sissi

Jag är oxå helt ny. Vill inte sluta dricka men hålla det till helger o med vänner bara men just nu är tankarna på vin hela tiden tyvärr. O det gillar jag inte. Jag varken vill eller kan riskera mer. Hur styrkan kommer att ta mig ur detta vet jag inte

Anna3

Been there. Ensamdrickare. Flera gånger i veckan. I många många år. Men har sedan före jul beslutat att nu får det vara nog. Jag har druckit LITE under en semestervecka i januari men i övrigt varit helt ren. Det viktiga för mig har varit att inte dricka själv, och att dricka måttligt när jag väl gör det. Detta har inneburit att jag den första tiden gick med vita knogar. Tänkte jämt på alkohol. Ville belöna mig själv. Drack nån enstaka öl, nån enstaka glas vin, när jag reste en vecka. Men höll mig till det (mkt stolt). Nu inte en droppe på över en månad. Det går om man vill. Men saknar den där avkopplingen på fredag-lördag med ett par glas vin (som sällan blir mindre än en flaska, oftast mer). Men så underbart att få en hel natts sund sömn och vakna pigg och nyter!

Försök! Det går. Och om du vet hur mycket du lade på vinet så lägg undan den slanten varje vecka och hitta på något skoj för det .).
Kram!

Sissi

Bra jobbat! Vill dit oxå! Idag Dag 2
För mig o jag fick hjälp av läkare i går
Med lätt lugnande mot ångesten. Tror oxå att träning och att bestämma sig för att aldrig dricka ensam sen är
Enda lösningen!