I förrgår var det nog
Igår var det jobbigt att tacka nej och förklara och ursäkta sig då jag inte ville ha vin till maten eller till ostbrickan.
Idag blir det inget A heller .
Hoppas bara jag slipper tjatet och frågorna om varför jag inte vill dricka

Bedrövadsambo

I början kan du undvika ställen där det oftast bjuds på alkohol, alternativt skylla på bilkörning. Efter ett tag blir du nog mer stabil i ditt beslut och berättar naturligt för din omgivning, men man behöver inte berätta i alla lägen. Det är ditt beslut, ditt ansvar, ditt liv. Välkommen hit!

Linne

Problemet är att det finns A överallt där jag vistas genom mitt jobb och på fritiden. Jag har svårt att veta vad jag ska göra då suget kommer.
Kan knappt laga mat .jag är ju van att ha ett matlagningskonst bredvid.mitt största intresse förutom familjen och jobbet är matlagning ett sätt att koppla av

Bedrövadsambo

Du måste skapa nya vanor och minnen. En dag i taget, en timme i taget när det är som värst.

Linne

Trodde inte alls att det skulle vara så här svårt.och familjen tycker jag ska ta ett glas och koppla av och bli som vanligt.
De tycker jag blir irriterad .de förstår inte alls mitt val och tycker inte alls att jag dricker för mycket.ca 3 glas vin om dagen och mer på helgerna.
Men jag ska kämpa på

Lotta72

Hej, kämpa på! Även min familj tycker att mitt drickande är helt normalt. Men det är det inte. Jag vaknar idag på min sjätte vita dag och känslan av att vakna utan huvudvärk, utan ångest , utan att ha haft ett par timmar av total panik mitt i natten är underbar. Jag vaknar utan självförakt.
Underart. Men lätt är det inte! Stå på dig! Du är värd det!
Kram