jag är en kille på 25 år som har druckit sen jag var 14 år, jag har även gjort 2 st behandlingar däremellan. och det är så att jag dricker helst själv nu för tiden för att jag vill slippa problem. jag kan ha perioder när jag stänger in mig själv och bara dricker nån vecka eller 2.men på något konstigt sätt så blir jag självmordsbenägen när jag dricker ibland och jag kan ringa folk och hota så att polisen kommer... och akut psyk har kommit på sista tiden okså och hämtat mig för mina självmordstankar.. jag vill bara kunna dricka mina jävla öl ifred utan konsekvenser! men jag hamnar i trubbel fast jag sitter själv tillslut??? någon som kan hjälpa mig att hantera alkoholen??

och så bra att du kommer in hit och skriver! Starkt! Här kommer du att kunna berätta om hur du har det och även få synpunkter från andra som vet vad du talar om. Det är inte alltid så lätt att hitta rätt i vården när man har den här typen av problem, – alkohol och därmed ett stegrat dåligt psykiskt mående. Det kan därför vara bra att i lugn och sondera terrängen.
Spontant tänker jag att vad du behöver satsa på nu i första hand, är att bli fri från alkoholen, tillfälligt eller för gott. Först då kan du komma åt dina andra problem som depression, självmordstankar och aggressivitet. Vad har du för vårdkontakter just nu? Kan du få hjälp därifrån med samtal, ev medicinering, etc?
Berätta gärna!

Timboslice

hej dionysa! jag har kontakt med psykiatrin och hämtar ut antabus 3 gånger i veckan på beroende, jag äter litium för min bipolära diagnos men har inte kommit upp till en rätt nivå ännu, sen har jag adhd sen barnsben . men äter ingen medicin för det nu. något jag vill göra när jag har kommit upp i en rätt litium nivå, för min hjärna snurrar ständigt...och tar in allt