Hej! Ny på sajten. Har läst en massa inlägg.
Är man 68 år och har överförbrukat i många år. Har, för det mesta druckit1 flaska whisky/vecka.
Dessutom ungefär en halv Boxvin/vecka. Känner mig inte full men lite pirum. Fick för första gången stak hjärtklappning förra veckan. Vänsterhanden skakade i samma vända. Har heller inte hänt tidigare.
Tog det som en varningssignal och nu har jag varit nyckter i 3 dagar. Får av detta starka magproblem med ont i tarmpaketet. Har fått gå 6 gånger på toa i dag. Det gör verkligen ont.
Någon som vet om/när dessa problem upphör? Har tänkt klara åtminstone en vit månad till att starta med, (om jag klarar).

Bedrövadsambo

Klart du klarar en vit månad! Men tänk på att det är viktigt att du verkligen bestämmer dig, för lätt blir det inte. Starta en tråd under "Förändra ditt drickande" och delge oss din resa, så kommer du att få respons.

Jag är ingen expert men tänker att det kanske kan vara bra att kontakta vården om man har abstinensbesvär? Finns andra här som skrivit om liknande saker så det är värt att titta runt lite! Och vad bra att du slutar/gör uppehåll! Själv har jag nyligen börjat sluta eller vad man ska säga, och har varit några ggr på AA vilket hjälper mig. Lycka till!