Jag har luktat alkohol på jobbet 2 ggr i höstas, en kollega pratade med chefen. Provtagning förstås o förstås alldeles för höga värden... cdt typ 6.. har försökt att minska konsumtion men svårt för att jag mår bra, står ut med min man som är halvnarcisist! Blir aldrig "full" med barnen men... orkar inte vara nykter men orkar inte vara påverkad heller

Lyckan

Jag dricker "bara" folköl just nu när jag dricker och det blir bara mer o mer, som mest kan det bli 6 öl. Jag är sjukskriven för medelsvår depression sen 16 febr i år o jag vet med mitt förnuft att det inte blir bättre av att dricka alkohol. Jag tänker varje dag att nu får det vara nog, men sen på kvällen går jag o köper öl. Till att börja med så kan jag köpa 3 st o sen ta en sväng o köpa 3 till. Jag mår inte bra av detta o det syns ju på magen oxå, fy tusan ..ölmage.

Mags

Ta det på allvar och fortsätt läs här. Läs böcker om beroende och titta inåt. Det går fort utför. Byt karl! Byt jobb! Ät lyckopiller men ta tag i drickandet. Så jobbigt när man kommit därhän att man förstör både sina egna och familjens helger pga måttlöst drickande.