hej, har konstaterat att man har alkoholproblem sedan många år tillbaka som jag försöker vända på. träning har hjälp mig en del men när det kommer till högtider så tappade jag nykterheten för att det gått så länge sen man drack och att det är så pass vanligt i samhället så man har svagnat till vid högtider och vikit ner sig. efter dessa högtider har man fortsatt att dricka i mindre mängd för att sedan öka och öka tills det blir dagligen. jag dricker mest öl. har jobb och egen lya men alkoholmissbruket kan lika gärna spåra ut mer o mer framöver. förhoppningsvis blir det inte så och man hittar sin inre styrka och kanske även tar till hjälp. svårt att skriva inlägg som dessa så jag hoppas ni andra förstår ens situation någorlunda och ger mig tips och råd hur jag ska gå tillväga. inget roligt att vara fast i alkoholträsket. tacksam för synpunkter och tips. mvh lars

lasse35

kan också tillägga att jag till o från dricker mig så redlös på mkt öl att det är helt svart dagen efter och man kan ha gjort vad som helst men inte så att jag tappar kontrollen och slår folk utan man gör sjuka saker som man ej skulle ha gjort vid nyktert tillstånd. anledningen att man gör det beror väl på ångesten man bär på över sitt leverne och även ångesten mm som tillkommer vid fyllor då man bränt massa stålar, tappat saker eller gjort något dumt.

AlkoDHyperD

Många kommer inte ens dit.
Vill du försöka vända innan det spårar ur mer? Börja med ett steg - de närmaste 24 timmarna avstå från att dricka - ta sedan ett nytt beslut och 24 timmar till. Om du vill alltså.
Verkar det för svårt kanske du ska be om hjälp. Skriva och läsa här hjälper många, kanske även dig
Kram