Ojoj, jag har ju skrivit här förut, flera gånger.... och jag TROR verkligen att jag SJÄLV kan klara av att sluta dricka.... vilket jag INTE kan.
Kvinna, 45 år, sambo, jobb, hus, 2 underbara tonårspojkar, vänner o ett ganska toppenliv, om det inte vore för min törst efter vinet!!

FÖRST fick jag hjälp av min läkare---- åt medicin som skulle dämpa sugen----- vilket inte funkade på mig.
Sen fick jag tabletter mot depression---- men de åt jag aldrig, för jag känner mig inte speciellt deppig, BARA när jag dricker
Sen fick jag tid hos en kurator, för att prata om mitt alkoholberoende/sug och har gått hos en man ca 10 ggr---- men det har inte hjälpt ett dugg.
hans tips var, att sluta dricka helt, eller minska till ett-två glas i veckan...... MEN om det vore så enkelt, att bara sluta, så skulle jag väl ha gjort det själv??

Nu är det NYTT år, 2013, och jag ska försöka görs det till ett bra år, tänkte skriva av mig här, o se om det HJÄLPER?.... när inget annat hittills har hjälpt
Jag har varit ledig hela julen, o druckit vin VARJE dag, ibland lite (2 glas) ibland mer (6 glas).... och jag avslutade min ledighet med att låna en flaska vin av en vän (då mitt var slut) och tänkte dela den med min sambo, men han ville inget ha, o jag skulle ju bara ta 2 glas..... MEN vet ju hur det slutar. Hela flaskan slank ner + jag tog t.o.m. en snaps (har 12 snapsar kvar sen julafton) o blandade den med cola.....samtidigt som min yngsta son o jag kollade på film (undrar om han förstår??)
Vaknade i morse, bakis o ångest och lyckades ta mig till jobbet, men mår piss idag :(
Nu har jag inget vin hemma, men de där små snapsarna.... funderar på om jag ska kasta dom? Dricker mest vin, men efter julhelgen, så undrar jag om inte allt kan slinka ner??

Så detta är min DAG 1 i mitt försök till att hålla mig halvt ifrån alkohol. Att försöka dricka enbart fre-lör.... så håll tummarna att det går denna gång!! :D

//M

vill.sluta

En alkolist!
Häll ut spriten om du tror att du kanske KAN dricka upp den.
Stanna här och läs läs läs
Skriv av dig också.
Starta en ny rubrik.
Det blir din "tråd"
Min tråd ligger under den klickbara
Länken med namnet
"förändra dit drickande"
Den heter "Nu djur det faaaan vara slut!!!!!"
Välkommen som sagt, chi vet vad du pratar om, vi har alla gjort samma resa. Jag kör själ ett stopp hela 2013. Häng med på f den resan vettja.
Det är en guppig färd och men kan/får falla ur sadeln.
Lycka till!
/A

Stigsdotter

Vill minnas att jag sett dig förr även om jag inte riktigt minns sammanhanget. Våra historier är ganska lika förutom att jag nog tror att jag är/har varit deprimerad och att tabletterna därför varit bra för mig. Men varför fick du dem om du inte var deppig??

Visst är det löjligt när de säger "prova att hålla upp i si & så lång tid"!! Som sagt, om det vore så enkelt skulle jag väl inte vara här???

Det som hjälpte mig var att påbörja en 12-stegsbehandling via en AA-sponsor. För mig tror jag det viktigaste var "överlämningen" - att sluta tänka allt mitt "kan själv". Sluta tro att det bara handlar om den egna viljestyrkan, karaktären, viljan och allt vad det nu är. Att helt enkelt säga till sig själv att "nej, jag klarar inte detta själv, det ligger bortom min egen förmåga".

Det är så himla skönt att slippa vara bakfull - det vill jag aldrig mer uppleva!!