Jag vet inte om jag borde vara här över huvud taget?
vad säger det?
Måste fundera ...

Mammy Blue

Välkommen!

Du har tagit ett stort kliv mot att göra något åt din situation?

Läs runt här så kommer du att upptäcka att du inte är ensam. Vi är många, många som tittar eller har tittat för djupt och för ofta i flaskan.

Din fråga om det smittar kan jag inte rent vetenskapligt svara på, men själv har jag en pappa och farmor som är/ var storkonsumenter. Trots allt vad det ställde till med så trillade jag själv dit.

Som sagt, läs i trådarna här, skriv av dej här i din egen tråd, att skriva ner sina tankar är bland det bästa som finns för att sortera dem.

Välkommen!/MB
(redigerat, klickade på sänd innan jag var klar, hihi!)

Morla

Förstår din känsla av kaos vid hämtningstid på dagis. Fixa mat, stoppa i tvätten i tvättmaskin, har jag handlat det sim behövs (?) osv. Jag brukar/brukade oxå använda vin som stressdämpare just vid den här tidpunkten på dagen. Det fungerar bra så länge man är kapabel att sluta att dricka efter 1 glas vin. Men för mig hör det till ovanligheterna nuförtiden att jag kunnat stanna vid 1glas. Det blev många gånger 6-7 glas och någon gång drack jag nästan en BIB själv på en eftermiddag/kväll. Inte bra... Läs och fortsätt med dina sunda tankar, varmt välkommen!