Hej är ny här... vet inte vart jag ska vända mig men jag håller på att bli tokig.
Började dricka extremt mycket när jag var 16 år och hoppade av skolan just för att kunna dricka mer. Har alltid gjort bort mig och gjort saker jag inte har velat när jag har varit full. Förstört sjukt många relationer pga. mitt beteende när jag dricker. Har hamnat på sjukhus tre gånger för alkoholförgiftning och besökt fyllecell ca 4 gånger. Ibland när jag dricker blir jag nästan som en påtänd person. Gömmer mig under sängen och tror att jag är jagad...tror att personer jag träffar är några helt andra osv.
Drack igår igen och har sån sjuk ångest. Känns som att alla tittar på mig ute för att alla vet att jag var full och gjorde bort mig igår fast ingen vet egentligen.. förut när jag drack kunde jag få minnesluckor men det senaste åren

har jag haft det VARJE gång jag dricker även fast jag har tagit det lugnare med mängden så kommer jag aldrig ihåg någonting av kvällen. hjälp vad ska jag göra

forumet och se till att hänga kvar här !
Skriv av dig din ångest och läs hur andra gjort, det hjälper mer än man kan tro.

Ta en dag, kanske rentav en timma, i taget och ta ett beslut varje morgon om att just idag ska du inte dricka oavsett vad som än händer.

Hörs !

krösamaja

Är så trött på att varje måndagmorgon vakna upp med ångest över att druckit alldeles för mycket hela helgen, vara trött o lite bakis i stället för glad o utvilad, trött på dåligt samvete o ångest o oro. Nej nu vill jag lägga av helt, funkar inte att dra ner! Har prövat 1000 ggr:-(-

Araa

Hej jag är ny medlem och har inte riktigt förstått.. Men jag skriver till dig iaf gottsunda93... Jag känner igen mig i hur du beskriver ditt beteende när du har druckit och hur du känner.. Jag börja dricka när jag var 12 första gången men blev mer när jag var 14 och när jag var 16 hoppa jag med av skolan och prioritera fest å vänner.. Du vet lika mycket som jag att du är värd mer!! Du har en kväll eller en dag när du väl börjar dricka som du tycker att det är härligt skönt slippa tänka å bara vara med vänner skita i allt dansa och få med en kille hem kanske bara för att du kan.. Vet inte om det är så du tänker men det gjorde jag.. Och idag sitter jag hemma själv just nu och dricker lite.. Och ångrar att jag inte gick skolan "som alla andra" och kunde ha ett bra och fast jobb och körkort och en egen bostad.. Jag trodde också jämt att personer visste precis vem jag var och vad jag hade gjort varje helg då jag vart ute å snurrat.. Jag hatade att göra saker själv typ gå själv på stan själv eller sitta själv på bussen själv, jag var beroende av att göra saker tillsammans med mina vänner annars kände jag mig obekväm.. Och så ska det inte vara.. Jag har blivit lite starkare har mina stunder när jag faller tillbaka.. Men du är en stark och underbar människa och du måste stå för det du har gjort när du vart onykter och förstå att det var när du var onykter och du vet att du är bättre än den onyktra personen och du kan göra allt bättre! Istället för att se dina minnesluckor och dina fylle svängar som ett jätte stort "problem" så se vad du kan göra bättre nästa gång för att inte få "problemet" till det värsta som hänt dig, se vad du kan göra som får dig att vakna upp och må bra och känna att du är den bästa personen som går på "stan" eller något iaf som får dig att känna dig självsäker.. Och jag lovar dig att kärleken kommer till dig när du älskar dig själv och är trygg i dig själv.. Jag hatar dem orden vill hitta min stora kärlek nu med en gång själv.. Men litar man inte på sig själv eller tycker om sig själv.. Då kan du aldrig älska eller lita på din partner.. Och man ska inte bygga upp en relation med att lägga trygghet eller känslor av något slag i någon annans händer! För det blir bara fel.. Tyvärr.. Livet är hemskt ! Men jag hatar och ångrar mycket jag har gjort! Men jag står för det jag har gjort även om jag inte är stolt över det.. Men det har gjort mig till den personen jag är idag och jag tycker ändå om mig själv och jag har lärt mig massa om respekt känslor och vänskap och mycket med var jag har för en underbar mamma och en kanon lillebror på 9 år.. Det är jag tacksam över även om mitt nuvarande läge är ett helvete och jag dricker ..

skogssandra

jag går på a.a möten och tar antabus prova det de hjälper tror du e lika stark som mig kram