Hej mig själv. Du är nu 12 år och vet inte vad som väntar. Dina föräldrar kommer att skilja sig och ta återfall. Din pappa kommer återgå till sprutor och sluta höra av sig samtidigt som du bor ihop med mamma som dricker varje dag och en storebror som alltid är påtänd men du älskar dom och gör allt för att skydda dom. Ingen ska behöva veta att du kommer hem till en familj som är total katastrof. En dag när du är i skolan kommer du får ett samtal som förändrar ditt liv. Du har ingenstans att ta vägen för hem finns inte längre på kartan. Mamma har sökt hjälp och dragit så du och din lilla syster får gå hem till grannen som är en vän till familjen. Du kommer att flytta fram och tillbaka i olika fosterhem och du kommer må bajs. När allt börjar bli bättre kommer din storebror att dö, han tog en överdos och hela ditt liv kommer att rasa. Men ge inte upp. Mamma kommer att börja dricka igen och pappa sitter nu mera i fängelset. Här någonstans kommer du att börja dricka och du kommer att älska det. Du kommer att prova droger och vara full nästan varje dag. Du kommer söka hjälp men inte få någon. Tillslut får du flytta hem till en drogfri och nykter mamma men vad hjälper det nu? Du har precis blivit som hon. Ditt drickande kommer att bli värre och från och med nu har du inget stopp. Du dricker dig redlös och vaknar upp i dina egna spyor någonstans , du vet inte ens vart du är. Idag är jag 20 år och försöker söka hjälp. Igår var jag full men på torsdag ska jag få börja med antabus och hoppas att detta tar ett slut. Behövde skriva av mig.