Hejsan,

Jag är ny på det här forumet, det här blir det första jag postar. :)

Jag har in många år funderat på min alkoholkonsumtion och om jag borde söka hjälp och what not. Nu har jag ett barn på gång och jag lovar er: det barnet vill jag vara med och uppfostra och jag vill vara närvarande!

Jag dricker redan nu mycket mindre än jag gjorde för ett år sedan eller så. Jag har en sambo som uppmärksammade mitt alkoholintag (vilket var typ: ett par/några dagar i veckan, ganska ofta till minnesluckor, jag gjorde saker jag ångrade eller illamående). Så hade det varit i många år. Jag har dessutom länge druckit själv för att inte min omvärld ska veta hur mycket jag egentligen dricker. Hur som helst. Senaste året har jag skurit ner som fan, mycket för att sambon ställde ett befogat ultimatum. Men jag är tydligen inte helt redo att släppa drickandet helt än. Så fort jag har haft möjlighet, typ hon jobbar natt, hon är bortrest, jag är bortrest, you name it. Så har jag supit, oftast hårt. Så sjukt skönt att ha som ventil. Bli helt redlös för mig själv och ingen dömer mig. Sure, jag har skrivit idiotiska saker till personer på facebook och varit allmänt dum ibland, men det har ändå varit ett sätt för mig att inte bli skitfull bland folk.

Nåväl, en kväll nyligen skulle sambon jobba natt, det sammanföll med löning för mig. Så jag planerade att fira lönen för mig själv, jag funderade på vad jag skulle dricka. Så fort hon åkte hemifrån skulle jag bli skitfull, otroligt pepp var jag. Men då hände det. På väg hem från jobbet bestämde jag mig för att inte åka förbi systembolaget. Det skulle inte bli så. Det skulle inte bli fylla. Allting kändes skitbra ända till sambon åkt hemifrån. Då kände jag att jag måste bli full på något sätt, så jag gick förbi grann-ICAt och hämtade ett sexpack folköl som jag hällde i mig så snabbt jag kunde för att det skulle ta något. Visst, det var bara ett sexpack folle och det är bättre än spriten eller vinet jag planerat för, men jag blev ändå så jävla besviken efteråt, jag hade ju klarat kvällen trodde jag, men det var så grymt skönt att bli onykter ändå.

Jag vet inte vad jag vill ha sagt med detta. Jag vill bara skriva av mig.