Känner mig sur och på dåligt humör!
Vet att jag dricker alldeles på tok för mycket, vet rent förnuftigt att jag måste skära ned.
Men mitt andra jag, stor trivs tillsammans med flaskan och nätet.
Som nu när det är långhelg, har druckit ca 2 flaskor vin per dag… Och det häller jag inte i mig utan går o tutar hela dagarna.
Idag har jag inte druckit, men vet att jag kommer att knäcka den sista vinaren, för helgen.

Mitt ena jag, vill komma igång med att träna och fixa med lite av varje, men den andre tar överhand och jag tor att detta beteende är själv medicinering av något slag.
Är inte toppen lycklig i äktenskapet och förändringar på arbetsplatsen har också hjälpt till succesivt, tror jag.
Vissa dagar kan jag smuggla med mig en kvarting wisky, som jag tutar i mig i smyg eter jobbet. Inte varje dag, men händer...

Ejagalkoholist

Det här är det absolut första jag skriver här.
-vem e alkoholist?
Jag känner att det finns ett sug som är större än det borde vara. Jag e 40 år och har tre barn, bra jobb, sambo osv..
När jag någon gång nämner att det " nog e ett problem" för mig... Så är det bågen som tar mig på allvar. Jag har det "för bra" , jag kan inte ha problem. Till svar fåf jag förklaringar att andra också e bakis och tycker det e kul kvällen innan.
Jag dricker gärna när jag e själv. Som nu. Alla har lagt sig. Det blir jobbigt i morgon bitti, men vinet vann,.
Gör det också i smyg. Tänker 1-2 burkar öl märker ingenstans det saknas ikväll,,,
Var e gränsen?!? När har man problem?
Jag vet jag mår nättre av att låta bli. Gör det ändå.
Och bara min sambo ser ett mönster..

Philip77

Jag testade att ha en vit månad och insåg efter ett par dagar att jag hade sug efter alkohol, jag drack också kvällstid när alla lade sig, det var en sen film, hockeymatch som skulle ses etc...gömde spritflaskor i soffan...frun sa inte mycket ibörjan, man hon visste exakt vad som var på g, hon hade järnkoll, kanske inte på intaget men väl på att jag hade druckit. Ta hand om ditt liv, du har bara ett och det blir ingen repris.

på allvar är det nu för mig. Vill verkligen sluta varje dag, men lik förbannat går jag till bolaget innan stängning och köper det antal öl jag tror jag behöver.
Jag var nog 40 ungefär när jag började kampen och insåg problemet. Nu är jag över 60 och är riktigt orolig, slutar jag inte kommer förfallet kanske totalt utan att jag kan stoppa det.
Vill verkligen inte dricka, mår så djävla bra när jag är nykter på morgonen. Men nu är jag inne i en ond cirkel igen, och känner att det är allvarligt, kanske går det på riktigt mot parkbänken om jag inte klarar det här.
Inget att leka med, skiträdd är ordet. Varje morgon ska jag sluta, varje kväll sitter jag här med mina meningslösa starköl.
Hoppas du stoppar i tid, då har du många år som kan användas bättre.
Kram
Fenix

Pimplarn77

Ring din kommun och be om hjälp,jag ska ta min första antabus idag ser fram mot den .Det bästa som finns är utvilade helger med mycket vettigt gjort,Fiske,,mm
Antabusen kommer ta bort min fjärrstyrda bil som alltid börja svänga mot grönaskylten när klockan börja närma sig 16.00.
Sen får man hjälp av proffs.
Det tog emot som fan att ringa fick ladda i flera veckor,men fan så skönt efteråt.
KÄMPA!!!

Fjällfina

Känner att du känns så trött. Du har kämpat så länge och skriver här. Klart vi kan. Du är inte ensam! Vi fixar det både du och jag!

morgonhoppet

hej, är ny här. Tänkte prova att skriva av mig litet eftersom jag ändå sitter här och inte kan sova. Nykter, stressad, rädd och trött men vet att jag kommer må bättre imorgon än om jag druckit en kvarting Dvorek och suttit vid frukostbordet med frun och kallsvettats och försökt komma ihåg om jag fick i mig allt innan kl 18 så jag klarar alkolåset på bilen, brukar hitta på ursäkter för att dröja litet så hon hinner iväg ifall jag inte får igång i bilen. hittills har jag fått igång den även om jag fått vänta en timme ett par gånger, det var mardrömstimmar- vandrade ut och in mellan huset och bilen med tusen onda tankar snurrande i huvudet; tänk om någon ringer från jobbet och undrar var jag är? tänk om alkolåset på något sätt registrerar alla "felblåsningar"
Kort om mig själv: Är 48 år, har haft alkoholproblem (som jag vetat om) sedan jag var ca 40. Låg borta på jobb i veckorna på den tiden och det började med någon whisky på kvällarna med jobbarkompisarna, fortsatte så småningom med ensamt supande hemma eftersom jag var ledig fredagar. Tjänade bra pengar och jobbade mycket extra, spriten hjälpte mig att orka. Har blivit påkommen, brutit ihop och erkänt två gånger. Fått hjälp hos Närpsykiatri med antabus första gången, Jag orkar inte ens tänka på hur mycket stryk min kropp fick ta under den tiden. Andra gången fick jag hjälp hos en beroendemottagning och där var jag för första gången helt ärlig om mitt missbruk, fick mycket bra hjälp men vågade inte antabus en gång till, inte för att jag inte ville sluta men för att jag var så nere att jag inte visste vem jag var längre, jag litade helt enkelt inte på mig själv.
Nu kämpar jag ensam och tror ibland att jag ska klara det men dricker i snitt fyra dagar i veckan, oftast en kvarting vodka, ibland så många och starka öl som jag kan få ihop pengar till. Ekonomin är ett av mina värsta spöken nu. Vi tjänar båda hyfsat och skulle kunna ha det riktigt bra men genom att jag på tusen olika sätt smyger undan pengar hela tiden och skaffat mig skulder som ingen vet om så blir det inte mycket till pensionssparande om man säger så...
Skuldkänslorna och skammen över min ynkedom är enorma och ibland orkar jag inte med det utan att... ja just det! Ond cirkel var ordet! Ikväll är jag i alla fall nykter och imorgon kommer jag att vara trött och ledsen men åtminstone nykter när jag åker till jobbet.

Det blev visst inte så kort ändå. Förlåt, var inte meningen att försöka berätta min livshistoria här.

En fråga; Förutom svårt att sova i allmänhet när man är nykter, är det någon som känner igen/vet något om ryckningar i benen? får nästan spasmer efter ett tag och måste gå upp.

i benet/benen får jag fast jag är nykter. Oftast när jag spänt benet i en onaturlig ställning under dagen och vaknar sen under natten med en smärtsam kramp. Resultatet morgon efter är en sanslös träningsvärk :-))

Välkommen hit också :-))