Igår fick jag ihop 5 vita dagar men nu börjar helgen snart och frun ville ha grillat ikväll, känns redan nu på morgonen lite jobbigt har aldrig tänt grillen utan att knäcka ett par kalla öl...

Mrguran

Skönt då man börjar urskilja leenden hemma, gick suveränt att grilla med iskall cola ist för öl som säkerligen hade fått släcka törst ända fram till söndag. Dessutom var man pigg och utvilad lämpligt då helgen på riktigt är här vilket är kul, före förra veckan såg det helt annorlunda ut. Vilket blindbock man varit som hela tiden vetat om att man inte kan dricka normalt eller "socialt" som det så vackert sägs, men ändå fortsatt år ut och år in med illamående och ångest som bästa vän.. Har egentligen i mitt övriga liv allt man kan önska, och att jag fortfarande har det är nog för att under åren har jag varit en mästare på att ljuga både för mig själv mina kollegor familj o vänner. Tänk vad man kan komma långt med ett falskt leende och ett lyssnande öra, i själva verket var jag ett vrak som låg på botten och börjat rosta, ett likgiltigt skal som inte kunde göra annat än att sitta apatisk och lyssna och klura ut hur man skulle lösa alla andras problem.. Nä ångar mig igenom denna 7 vita dag och ser fram emot mitt nya nyktra liv, får bara hoppas de håller i sig den här gången provade en gång förra året och det gick väl inget vidare, men då visste jag inget om detta forum är ganska skönt att läsa om andra i samma situation och att veta man inte är ensam . Ha en nykter och bra dag

filmen till slut, en bra tanke. Efter ett par kalla öl, som egentligen bara gör en simmig i huvet, så går resan utför.
Inget bra slut på den dagen, en värdelös början på nästa.
Så är det,
Fenix

Mrguran

Har idag 17 vita dagar, och skulle väl säga att jag saknar inte ångesten som annars hade funnits denna måndag, är så otroligt skönt att slippa planera hur man ska må och ist vakna pigg och lalla runt visslandes på jobbet. Just nu är livet underbart, gäller bara att inte släppa kontrollen.. Början på helgen är alltid värst nu dom senaste har jag kommit på mej med att vara sur rent av barnslig, men varje gång jag ser mig själv objektivt så förstår jag att det är suget efter alkohol som gör det och i det läget vinner jag, för jag har bestämt mig. "fulla dagar är likt det katten klöst, nyktra dagar är en vacker höst"