Hej. tänkte berätta lite om mitt drickande. kommer ihåg min första fylla, det var den skönaste känslan jag någonsin upplevt. var väl kanske 15 år då. efter det har jag druckigt så ofta det getts tillfälle sen man blev 18 har det blivit varje freda och lördag ( några undantag).

på senare år har jag slutat gå på krogen. det ledar bara till att ja oftast blir nästan redlös. men dricker fortfarande varje helg och ibland varje dag i flera veckor. men nu har jag hållit mig nykter i 9 dagar, abstinensen har släppt, men det enda jag tänker på är hur gott det skulle va med en öl. hur ska man få motivationen till att inte dricka? har nästan inga vänner. har semester nu. är ute och går varje dag, det hjälper litegrann. men jag vet ju att det inte kommer funka i längden. vad fan ska man ta sig till?

sorry om det är osammanhängande. men gar aldrig skrivigt på nått forum förut.
MVH

Jag tycker du ska kontakta öppenvården så du kan få infividuell hjälp. Bra att du inte druckit på 9 dagar. Gör en lista på positiva saker med att dricka och en lista med positiva saker att inte dricka. Du kommer uppleva en tid av först skam och sedan skuld. Detta kan ta upp till en månad. Du kanske ska ta kontakt med en läkare som kan skriva ut medicin typ antabus åt dig då kan du inte dricka och kan ägna dig åt att tillfriskna från ditt missbruk. Jag är nykter alkoholist och det är underbart. Håller på dig.

Du är beroende. Sök hjälp innan det är för sent. Få medicin så du inte kan dricka. Försök att göra det. Gå till AA

Torre

jag gick genom ett program nu. återfallsprevention. där fick man lära sej något som man inte fick på den vanliga behandlinge. allt handlar om att vända dom negativa tankarna på alkoholsuget till positiva. man kan börja med att tänka tebax på hur det kändes förra gången man drack och blev sjuk. hur skönt det blir om man vaknar upp nykter i morgon. hela tiden skjuta upp beslutet på att ta första glaset.. 10 minuter i taget.. tills suget släpper ..m,.m men man behöver rådgivning om det här. svårt att lära sej på egen hand. men det går. jag va ett hopplös fall innan med ständiga återfall. tills jag gick genom det här programmet. prova ät campral med.. kan hjälpa vissa. mej bland annat

idiot

Jagfattar dig,jag är som du snickrar o bygger i 8 dar med öl
men sen vill jag dö,tror sjukvård är bästa grejen