Hej alla vänner!

Jag har följt detta forum ett tag och imponeras av kraften som finns här. WOW!!
Nu har jag kommit till beslutet att göra ett sista desperat eller första seriöst försök att lägga ner
dyngan, dyngan som innehåller alkohol. Alkoholens kraft är stor!! Större än man från början tror!
Jag har dragits in i ett mycket osunt drickande, ingen i min omgivning har upptäckt eller i alla fall inte
påtalat detta.Jag kan inte fatta det, men troligen är mitt skådespeleri nästan i klass med en Oscarsnominering.

Att dricka för mycket för en person med ett aktat jobb, en familjefar som kämpar med läxläsning, få fram mat på bordet i tid
för att hinna till träningar och aktiviteter, hälsa på gamla föräldrar, hålla kontakt med kompisar mm.mm är mycket ensamt.
Alkoholen kan till en början upplevas som en lindring, men blir snabbet en blytung börda. Det vidriga är att det är en börda som
är svår att göra sig av med trots att man vill. En ensam börda!

Nu har jag som sagt beslutat att göra ett sista desperat, eller första seriöst försök att lägga ner detta. Jag hoppas på stöd! Om jag
misslyckas vet jag inte vad jag skall göra.

Jag börjar räkna dagar nu, idag är första dagen...............

LenaNyman

Och välkommen hit. Är inte så värst bra på att komma med något klokt att säga så här bara på rak arm (men det finns det andra här på forumet som är!) så jag säger bara: Väl mött.

Just det; det här med första seriösa försöket... Jag höll på att finlira flera år (det var egentligen utdragna drängfyllor men finlira låter så mycket bättre) och inte förrän jag kom hit så började jag ta min nykterhet på allvar. Visst är det underligt vad ett litet oskyldigt forum kan göra med en?

Den här första dagen ligger helt i din hand. Du får göra precis vad du vill med den.

Kram.

/LenaNyman

Stingo

Ett första seriöst försök låter bra. Det du försöker går att göra, vi är många här, som utgör bevis på det (hmm, jag skrev "vi" av bara farten, nå det får stå).

Lycka till, ser fram emot att höra mera av dig här.

Om du verkligen vill skippa a och har motivation kommer du att lyckas. Man behöver ibland en spark i röven och lite hjälp av utomstående för att lyckas. Att ta hjälp är inget man ska skämmas för. Om du har ont i ryggen ber du om hjälp av kiropraktor. Är bilen sönder ber du om hjälp av en verkstad. Är fu sönder oga a ber du om hjälp av terapeut elker annan kunnig person. Jag använde mig mycket av aa fick stöd därifrån.