idiot

Här sitter jag igen med en önskan att dö,många säger att naturligtvis vill han det,han är en idiot.
Kanske är jag det men skillnaden är att jag har allt fru o barn, stort hus nyrenoverat garage 500000:- verktyg fin bil stort bank konto inga skulder,MEN JAG HATAR LIVET.Jag dricker för mycket.Börjat testat morfin men det hjälper inte.Kanske är jag en som ska hålla käften,en som har ilandsproblem,men jag vill dö,jag vill inte vara ensam ,vad som än blir vill jag inte var ensam

Det låter inte som du mår alls bra och det verkar som du har haft det så ett tag. Du har skrivit en del olika kommentarer här ikväll, med lite olika budskap. Jag fick ta bort några för att de inte var ok.

Att dricka sprit eller använda droger samtidigt som man har tankar på att man vill dö är ingen bra kombination. Alkohol påverkar känslor på allra möjliga, ibland oberäkneliga sätt. Om man har dödstankar så kan de förstärkas av alkoholen, samtidigt som vanliga spärrar kan släppa och vettiga tankar försvinna bland alla känslor. Tyvärr är det inte ovanligt att människor skadar sig själva då de är berusade och som inte skulle gjort det om de varit nyktra.

Du har naturligtvis rätt att beskriva hur du mår och känner i din situation. Om det känns bra att skriva här så är du välkommen att fortsätta, så länge du inte skriver dumheter riktade mot andra. Det kan kanske vara en hjälp att skriva av sig på ett forum som det här. Men det finns också mer anpassade tjänster om man mår väldigt dåligt och har dödstankar, som Nationella stödlinjen eller Självmordsupplysningen.

Du bestämmer naturligtvis själv vad du vill göra och vem du vill snacka med. Om du är intresserad av den jag nämnde så kan du läsa mer under någon av länkarna här:
http://www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Sjalvmordstankar/
https://mind.se/var-hjalp/sjalvmordsupplysningen/

Vänliga hälsningar

/magnus

Man får ångest av alkohol det vet du ju kanske redan. Du känner dig ensam men på vilket sätt? Du har fru och barn så rent familjemässigt är du inte ensam. Eller är det tjall på linjen hemma hos er? Vet din fru om att du knarkar? Troligtvis inte kanske? Hur ofta tar du morfin? Hur ofta dricker du? Vid vilka tillfällen tar du droger eller alkohol? Det känns som om du kommit in i en ond spiral. Man dövar det ena berusningsmedlet med det andra. Du är inte unik och ensam om detta. Nu vet jag inte hur djupt inne du är i ett beroende men jag skulle nog ta kontakt med sjukvården om jag vore dig och ger dig detta rådet. Försök också läsa en del trådar här så kommer du se att du inte är ensam. Tillsammans är vi starka och du kan bryta om du vill och med hjälp. Vi finns här för dig och vill hjälpa dig. Att ta sitt liv är ju allvarligt. Jag hade självmordstankar själv när jag drack och jag blev inkörd till psykakuten en gång. Jag fick en fantastisk hjälp där. Och du det är inget fel på dig som person utan du har hamnat i ett beroende. Ta fram en bild på din familj. Titta på den och känn efter vad du känner. Skulle du vilja lämna dessa bakom dig? Det tror inte jag. Som medmänniska och fd beroendeperson kan jag bara be dig att ta hjälp. Du har allt att förlora och inget att vinna genom att vänta. Skriv gärna här för vi blir väldigt oroliga och bryr oss om dig.

Robert71

Försöker skriva igen! jag vill varje helg försvinna.. hjälpt alla andra mig själv klrar jag inte, vet att jag är akholist.. hur ska jag tänka??

Ta hjälp av vården. Ring VC ta kontakt med AA. Det finns hjälp att få men man måste ta den själv. Kom igen.

grov35

jag kommer ta livet av mig för allt gå åt helvete och har fått panikångest min exfru har ljugut för mig över 1 år 30 månader jag klara ej av att skriva här fy har hamnad så mycket så mycket om arkohol förlåt alla här jag ork inte ska ta tableter och sprit nu förlåt att jag skriver här:(

AlkoDHyperD

Vi ser er. Rop på hjälp via forumet. Fortsätt skriva!
Läs inläggen. Vi är många som vid tillfällen i livet tänkt som ni. Vi är flera här inne som varit utan hopp, känt självförakt, ursäktat vår blotta existens. Många här som ändå på något sätt hittat kraft att fortsätta leva, tagit upp striden med beroendet genom den livskraft som finns i alla människor.
Att ropa på hjälp vittnar om den livskraften. Den finns. Och det finns hjälp att få. Inlägg ovan från Alkoholhjälpen ger lite vägledning.
Och ingen behöver be om ursäkt för sin desperation.
Med hopp om styrka att gå vidare..❤️./AlkoDHyperD

Seger

Jag skriver här för att jag måste berätta, jag lever ensam, tar hand om mig själv, jobbar inte och jförsöker verkligen att inte gå ner mig.
Levde i en relation och blev medberoende, nu dricker jag ungefär varannan dag två vinare.
Alla har övergivit mig och i måndags träffade jag en psykiater för förtidspension och var tvungen att ta emot skiten.
Ledsen ensam och arg och det vanliga sjäkvmordstankarna.

Men min styrka är att jag ber till änglarna och ljusa väsen att beskydda från självmord, lugnet och friden som kommer gör att jag kan fortsätta vidare.
Det är en fruktansvärd handling och tar hårt på på andra, jag blev drabbad genom en vän för länge sedan iväg det går aldrig att prata med henne igen.
Gör inte det!
Det går aldrig att göra ogjort.
Vi är älskade som vi är!

Välkommen hit grov35. Du mår fruktansvärt dåligt och skrev och berättade här på forumet, helt rätt. Det ger oss chansen här att ge dig stöd. Att må så dåligt att man inte vill leva är fruktansvärt. Även om det kanske känns omöjligt att ta in kan det vara en ide att försöka påminna sig om att självmordstankar förändrar sig över tid. Just nu mår du såhär, det kommer att bli bättre även om det inte känns så just nu och det finns hjälp att få.

Jag uppfattar av ditt inlägg att du druckit alkohol när du skrev alkohol påverkar känslor och tankar på ibland helt oberäkneliga sätt. Om man har självmordstankar så kan de förstärkas av alkohol. Spärrar släpper och mer rationella argument förlorar sin kraft och känslor får större utrymme. Därför kan det vara extra viktigt att prata med någon om hur man mår.

Frågan är vad du själv vill ha för stöd där du befinner dig just nu?

Det går att ringa 112 och be att få prata med en präst mellan 21-06,
Nationella hjälplinjen 020 22 00 60 mellan 13-22 alla dagar, det är kostnadsfritt och anonymt.
Vill man uppsöka närmaste psykiatriska mottagning kan man googla på akutpsykiatri+ kommunens namn för att hitta rätt.

Skriv gärna här och berätta för oss hur du mår och vad du behöver för stöd!

Varma hälsningar
Rosette
Alkoholhjälpen

olle

kan nån säga om man blir trött av dom jätte trött ett ärlig svar

Trötthet eller "dåsighet" som det står i FASS är en vanlig biverkning av antabus. Det är alltid bra att ta upp alla biverkningar med den mottagning som har skrivit ut antabus åt dig.

/magnus
alkoholhjälpen

Det går aldrig att jämför olika människor problem. Pengar är så klart bra att ha men blir inte lycklig på insidan av dem. Mitt råd är att gå och prata med psykolog/kurator och reda ut vad det som gör att du hatar livet! Det första steget har du redan tagit! Du skrev här!! Skriv gärna igen närhelst du känner behov av det! Lycka till!

grov35

hej alla här förlåt att man skriver sånt kom hem för några dagar sen men inte mår bättre för det :( och när man var där så börja man med antabus men det hjälper ej men skriver mera under dagen och hoppas att man mår bättre då tack alla här och jag har PROBLEM MED SPRITEN och det vet jag och när man ska skriva så skaka händer hela tiden :(

grov35

jag vet att jag har problem med skiten men det har hänt nu för mycket i två är 1 min exfru stack i från mig och när vi var gifta så drack jag inte något och sen hon stack och vet inte varför hon stack och ska man ringa hon så blir man polis anmäld har 7 st polis anmälningar på mig av hon och då börja alla för hon vill inte sitta ner och prata varför hon stack. och då börja jag dricka och så börja man få självmord tankar och den 10 vad det 7 gången jag har håller på med självmord. och sen kan hon sitta ljuga för en och säga om vi samma Berta så har du större skans att vinna till backa mig och det är klart att man trodde på hon och sen kan hon säga nä jag hitta en ny och det är klart att man mår skit då. och för några månader sen så har man fått panik ångest ochså vad kommer här snart :( vänta på vad som ska hända

grov35

hej Dionysa om du menar mig så är det har ringt till läkare om tableter men få ej några för då blir det att man ta burken + sprit och snacka med läkare och även med präst och här han man inte någon att prata med jo katten men den kan ju inte hjälpa mig :)

grov35

sov det är mellan 5 till 10 minuter och sen gå det inte sova längre och har håll på nu 6 månader att inte kunna sova