Jag dricker varje dag och känner ett måste ha alkohol som ett röksug i kroppen är ung än bara 18 år och vill inte bli alkoholist för då rivs hela min vardag allt förutom mina kaniner försvinner. Jag hatar mej själv när jag dricker då får jag mer ångest en jag har nu det har blivit mer sen jag flyttade till killen innan kunde jag dricka då och då. Jag dricker sprit på 40% och sådant högt oftast utspätt med cider på 2.25 % jag blir bråkig och arg av alkoholen vi bråkar ofta när jag har drukit idag har jag levet på vatten inte alkohol känns som kroppen vill vandra mot kylen och ta den underbara ölen som väntar på mej. Min sambo dricker med varje dag tyvärr dras jag med i vanorna sen att det dämpar min ångest. Har haft ångest innan jag slutade med mina lyckopiller dumt aa men. Jag vill nu bli akoholfri :)

Comostracker_91

Tja, jag är 23 årig tjej och har samma problem som du. ja tycker oxå det är sjukt svårt att motstå alkoholen. och jag vill oxå bli alkoholfri. men jag vet inte hur jag ska göra.med tanke på hur mycket och ofta jag dricker kanske vi kan hjälpa varandra att bli bättre på att hantera alkoholen?