Jag är killen som är vältränad, lyfter tungt på gymet. men går ner mig i alkohol och hasch alltid. Varit inne på delirum tremens och har var inne några gånger till. Ska jag fortsätta söka efter mig själv eller be om hjälp? Vet inte själv längre.

Ruben

Vet knappt vem jag är längre. Super mig redlös exakt varje gång, exakt 5-10 dagar irad och det finns inget slut när jag startat. Har skrivit mycket poesi och är inte rädd, vet inte om informationen räcker.

och välkommen hit!
Jag är en medberoende och inte en drinkare men vi lider båda av samma sjukdom.I mina ögon så verkar det som att du behöver hjälp av det mera handfasta slaget,dvs hjälp utifrån.Sen kan detta forum vara ett stöd i vardagen för att skriva av sig i sina tankar och kring de problem som uppstår och har uppstått pga alkoholen.
Alla härinne vet vad du pratar om och de flesta lider av sviterna av långvarigt alkoholmissbruk.antingen som beroende eller medberoende.Exakt vilken typ av hjälp du är bäst hjälpt av vet du kanske bäst själv.Ett första steg kan vara att gå på ett AA-möte och sitta tyst och lyssna eller vända dig anonymt till alkoholmottagningen för att få mer info om vilken hjälp som finns att få.Eller gå till en läkare och berätta rakt av om i vilken situation du befinner dig i.Att du faktiskt skriver här visar ju ändå på en vilja att bli frisk.Sen hänger allt på dig hur mottaglig och viljestark du kan vara,men det vet du ju redan.