Jag har fastnat i drickandet och vet inte hur jag ska ta mig ur detta, dricker mig redigt full nästan varje kväll. Går bakis till jobbet eller stannar hemma. Har gått igenom en separation nyligen och en magsäcksoperation, jag tror att jag försöker dämpa min ångest och ensamhet med mitt drickande men det blir bara värre just nu sitter jag här med värsta ångesten över gårdagens drickande, kom inte till jobbet idag eller! Nu är jag livrädd för hur helgen ska bli. Slutar säkert som dom andra helgerna, full, elak, ångest jag vet inte hur länge jag fixar detta eller att någon annan genomskådar mig. Men en sak har jag kommit fram till och det är att jag behöver hjälp.

Meredith12

Ja, såna vanor är ju inte hållbara i längden.ring omgående till närmaste beroendeklinik och boka tid. Eller vårdcentral. Om du inte vet vart du ska vända dig, ring alkohollinjen o fråga.
Lycka till med ditt första viktiga steg mot ett alkoholfritt liv.

M

Ta kontakt med läkare och få medicin utskriven så du inte kan dricka. Börja i någon form av öppenvårdsbehandling typ aa eller liknande. Lycka till och skriv här.