Första gången jag var inne på alkoholhkälpen var för 2 år sedan. Genom att läsa andras historier så lyckades jag hålla mig undan alkohol i hela 14 månader. Jag mådde verkligen toppen! Hade hur mycket energi som helst och var glad. Hittade tillbaks till mig själv som alltid varit en liten små busig kvinna med glimten i ögat.
Vad hände? Tänkte som dom flesta av er...... nu, nu attan kan jag klara av att bara ta ett glas eller två till middagarna & aw med kollegorna.
Ett glas eller två, växte...... och under våren, sommaren i år har det helt spårat ut. Vinet hat gått och blivit ren alkohol. En flaska whiskey håller en vecka :-( jag mår både psykiskt och fysiskt dåligt. Jag strular till det med två kollegor (skäms som bara den över detta)
Jag är och vill vara professionell men som jag håller på nu så hatar jag mig själv.

I dag söndag har jag fått nog. Jag måste och jag vill, ta kontroll över mitt liv igen.

Snälla, gulliga alla er, alla tips på hur jag skall hitta tillbaks till min självkänsla och sluta dricka tas tacksam emot ❤️

Hej, är också ny här sen igår. Har kanske inga direkta råd nu, inne på 4:dagen nykter. Men har bestämt mig att nu får det vara nog.

Har haft vita perioder, längsta tre år. Sen fick jag för mig att jag var botad. Det var jag inte, vad jag ångrar att jag inte höll i. Denna gång ska jag lyckas, är beredd att göra vad som helst.

Nåväl, välkommen hit och lycka till!

John-Erik

Du har svaren i ditt inlägg.. Alkohol skapar problem som du bara får genom konsumtionen.
Har också gjort bort mig å det grövsta.. Det är inte värt något.
Du har glimten i ögat... du blir bättre utan helt klart. Ångesten ska du inte ha. Förvärrar bara..
Du har sjabblat liksom många här men du kan bli bättre precis som vi som kämpar här inne på forumet försöker uppnå.
Plocka fram dina positiva sidor och ha kvar glimten i ögat när du påbörjar ditt nya nyktra liv;-)
Självkänslan kommer med nyktra dagar.. håll ut..

//John