Nu har jag varit nykter i 5 hela dagar. Idag är min 6:e dag. Jag skulle vilja veta vad som händer i kroppen men det kanske det inte finns någon forskning på?
Den 1:a nyktra dagen var jag ganska off, kände inte så mycket.
2:a dagen hade jag jätte ond smärta i nacken, skuldror, axlar och rygg.
Efter min 3:e nyktra dag har jag varit kissnödig nästan hela tiden. Vaknat på nätterna och behövt gå på toa. Nu känner jag mig piggare och inte ont i kroppen. Bara det här med kissnödigheten.
Finns det några fler här som nyss bestämt sig för att sluta?

DetGårBättre

Nyss och nyss men för drygt 13 månader slutade jag. Tro fan din kropp var öm. Antagligen har det mesta hjälpt åt att rensa alkoholen och inte bara levern. Nu kissar du väl mycket för att rensa bort gifter från kroppen. Gissar vilt nu men du kan ju även haft vattenansamlingar i kroppen. Men det är värt att lägga ner åtminstone!

Cooikky

Värken i kroppen gick över efter 4 dagar. Det andra med vattnet är kvar.
Minns du dina första nyktra dagar? Hur var de?
Härligt att du varit nykter länge :)

DetGårBättre

Som vanligt brukar det vara ångest, svett, sömnlöshet och ett behov av att fly så promenader eller fram och tillbaka i huset mellan säng och badrum var väl det jag inbillar mig att jag minns. Men har haft sjuka fyllor som varit värre innan dess. Ät inget salt närmaste dagen/dagarna typ. Om nu njutarna jobbat hårt också och det blivit ödem eller liknande pga det. Låt kroppen vila och återhämta sig bara. Men dag fyra borde då må bra nog att funfera på en öl eller ett glas vin för att få lugn inombords. Det blir dock lite bättre varje dag men vissa dagar hoppar du veckor bakåt för att sen göra klara framsteg i måendet ?

LezPaul

Ja, jag har snart varit nykter i ett år. Ångrar inte en sekund. Det handlar egentligen inte om att "sluta med alkoholen," det handlar om att börja vara nykter, om du förstår skillnaden? Med ett sånt beslut blir dagar, månader och snart år vad jag förstår.