Hej, ny här.
Jag är här för jag behöver stöd och råd. Jag är här för jag kan och vill inte prata med någon annan. Inte ens min man, inte ens min bästis. Ja, ni förstår nog vad jag menar. Det har blivit för mycket om dagen och i alldeles för många år. Det är ju så lätt att börja sippa vin när man lagar middagen och sen fortsätter jag lätt tills jag lägger mig. Vissa perioder 1 flaska totalt, andra perioder minst 2 bag:ar i veckan. Blir aldrig "full" men är ju definitivt påverkad. Det här gäller må-sö dvs varje dag.
Min mage pajade förra vintern när jag blev utbränd. Till slut visade det sig att jag blivit glutenintolerant. Jag lade om kosten och blev bra och hade även min första vita månad. Jag har aldrig mått så bra som då - jag var i det närmaste euforisk över att jag KUNDE!
Sen har det gått upp och ned men under hösten blev det som vanligt igen. Upptäckte att jag veckan före jul plötsligt tagit 2 boxar igen. Under dagarna innan julafton började jag sippa direkt vid lunchtid. Jag känner skam varje gång jag fyller på kranen, varje gång jag tar en klunk - jag vill ju inte ha det såhär!

Sen i lördags har jag haft diarré, inte hela tiden utan när jag behövt göra nummer två - åt väldigt dåligt i lördags och söndags, kan det bero på mängden vin i kombination med tom mage?

Nu tar jag mig i kragen igen, drack kanske 2-3 glas från lunch till sen kväll igår, idag inget för nu får det vara nog.
Tar gärna emot tips och råd.
Kram från en "vinkärring"
(Kvinna-45)
PS. Jag är helt ny här så vet inte riktigt om jag postade detta i något forum/eller rätt forum ens? Hittar inte riktigt på sidan ännu...

Bra att du börjat inse att du konsumerar för mycket och vill ändra på ditt beteende. Här inne hittar du många andra som vill ändra på sitt dryckesmönster. Vi peppar varandra genom att dela med oss av våra erfarenheter.

Tack :-)
Jag känner att jag är i rätt forum. Har läst igenom ganska mycket av andra trådar och inte någonstans kastas det skit, har provat andra forum tidigare men där får man så mycket skit och inget pepp över huvud taget så jag tror jag hamnat rätt!
God Fortsättning!