@Sisyfos Tack! HALT är en förkortning, eller hur? Inte bara att man ska stanna upp och känna efter?
Jag har lyssnat på Annie Grace i helgen med This naken mind. Jag rekommenderar den, den får en att tänka till och har en hel del tänkvärt.
En del av mig är kluven till att komma in hit och titta o läsa o ständigt på så sätt oxå påminna sig om A, mina tankar kretsar en del runt att på ett sätt glömma A, att fylla livet med allt annat än A, ALLT ANNAT ÄN VIN!! Känslorna och tankarna kommer ju ändå... hmm..
Men här finns så mycket värme och kärlek samt en förståelse som är svår att finna nån annanstans. Mina nära vill jag inte tynga med detta mitt problem, det är för tungt o för skitigt. De hade blivit så ledsna!
Kram till er alla!

Varje dag runt 4 tiden startar A hjärnan och vill ta ett glas vin! Det göör vääl ingeet??? Jag kan ju hålla upp om jag vill, det har jag ju bevisat med dessa dagarna! Helt sjukt att man för en inre dialog om att dricka eller inte dricka! Jag får resonera med mig själv att: meen duu, du vet ju att du sover bättre och ångesten håller inte sina händer runt din hals kl 3 imorgon bitti, ska du inte hålla ut iallafall 1 dag till??
Tack! 🙏 Jag är så tacksam för att jag idag är nykter! Tack!

@Grönablad Hej! Har haft/har dom känslorna hur många gånger som helst under mitt a-stopp... Eftersom jag druckit mest varje dag har/är det kämpigt. Mer eller mindre varje eftermiddag!!! Har kämpat mycket o som tur är har det blivit något bättre... Har ju kommit till drygt 110 dagar o tänker inte ge mig!
En dag i taget blir många till slut ...Hejar på dig! Kram 🤗