Igår var en dag utan alkohol och det var härligt att vakna nykter! Men idag hade jag bestämt att tömma flaskan med whisky eftersom jag lyckades bryta av korken till flaskan och ena halvan av den föll ner i flaskan. Det här är en whisky som min man fick när han fyllde 40. Den var från 2002 och kostade 5000.fast jag har druckit upp den många gånger. Det vill säga att jag bytt ut den mot en liknande. Men nu gick korken av.. Så, jag måste dricka upp resten och ersätta den med ngt annat.. Jag hatar mitt beroende!

Till en dag <3
Jag hoppas du orkar fortsätta kämpa, så att du snart kommer till ett stadie där din beroendehjärna slutar övertala dig om irrationella lösningar. Och att du inte drack hela flaskan på en dag?
Hur mår du idag?
Kram

Oj vad jag känner igen det där med att dricka upp en flaska och byta ut mot en ny, gjort så flera ggr. Jag kan inte ha alkohol hemma för då dricker jag upp det. Hur stor var flaskan? Hur mycket drack du?

Tack snälla för ditt svar! Nej då, det blev inte hela flaskan, kanske 2 dl.. Då. Men då har jag ju hållit på och sulat på flaskan i ett par dagar.
Jag mår så där. Igår drack jag upp resten av flaskan, kanske en 4, och 6 öl 3.5. Varje kväll och morgon säger jag mig att det måste få ett slutet. Att jag måste skärpa mig, att jag är hopplös. Jag vill ju sluta men när det blir eftermiddag börjar jag planera vad jag ska dricka medan jag lagar mat.
Så trött på det här!

Jag hade världens abstinens imorse efter att ha druckit flera dagar i rad. Skakningar, svettningar, ångest, kunde inte ligga still. Gick fram och tillbaka i lägenheten. Visste inte vad jag skulle ta mig till. Mådde så dåligt så gick och köpte två starköl för att trappa ner med. Jag håller på att supa bort mitt liv. Jag har en läkartid bokad imorgon på beroendemottagning, måste få antabus, kan inte hålla mig nykter annars.

Det var en 75 cl och jag drack väl kanske 2dl. Den dagen! Men det tog nog en vecka innan den tog slut. Varje ny flaska Som jag köper för att ersätta med kostar 400 jag håller på att göra mig av med mina pengar på att ersätta den. Jag skulle kunna köpa kläder istället! Vore ju mycket roligare och nyttigare.
Jag har också ett beroende av treo men det har jag nu lyckats halvera. Varför kan jag inte göra det med alkohol också?

Det går åt jättemycket pengar åt att ersätta flaskor hela tiden. Jag tjänar inte superdåligt men ändå har jag aldrig pengar känns det som.

Jag hat ätit antabus förut, men det var flera år sedan så minns inte. Jag kan inte hålla mig ifrån alkoholen på egen hand så måste ha hjälp innan alkoholen förstört hela mitt liv. Vill inte supa bort vänner, familj o jobb