Ungmedproblem

Hej, jag är en tjej som är runt 20 år. Jag har länge haft problem med alkohol då jag dricker ofta och mycket. Det här gått ut över mina relationer men jag har ändå inte lyckats sluta dricka. Min förra kille avslutade relationen med mig dels på grund av detta. Han fick nog helt enkelt. Till en början så fortsatte jag att dricka trots ubrottet. Visserligen mindre i början, men sedan ökade det på igen till att dricka sig full ca 5 dagar i veckan. Vändningen kom när jag fick svart på vitt att jag hade förhöjda värden och jag har nu varit nykter i 10 dagar. Det är det längsta som jag har varit nykter på ett år.

Nu till min fråga: Till anhöriga som har en partner med dåliga alkoholvanor, tror ni att det finns en chans att jag kan få mitt ex tillbaka om jag blir helt nykter under en längre tid? För att visa honom att jag verkligen har förändrats? Jag planerar inte att börja dricka igen utan ska försöka fortsätta vara nykter. Jag antar att jag behöver höra att det kan finnas ett litet hopp.

Jag tror alltid på att det finns hopp...jag har svikit min man och mina barn några gånger då jag druckit för mycket för länge och dom har lyckats förlåta mig.
Sen tror jag också det är viktigt att kunna förlåta sig själv och visa sig själv hur stark man verkligen är.
Jag tycker du verkar vara en stark person och du gör det väldigt bra som försöker sluta...jag är inne på dag 22 nu och det går ju upp och ner...men jag försöker sysselsätta mig med annat så jag har annat att tänka på☺