Blåvinge

Hej!
Jag var varit nykter i 12 dagar och det har gått förvånansvärt bra men från dag 7 och varje dag framåt har jag haft huvudvärk konstant. Är det vanligt när man slutar med alkohol eller beror huvudvärken på något annat kanske? Någon som vet?
Blåvinge

Bra jobbat med nykterheten. Ja det är vanligt med huvudvärk och ibland dåligt mående när man slutar dricka a.Tror det är att man tidigare varit avslappnad i kroppen med alkohol. Och nu har typ spänningshuvudvärk. Egen teori ?..Kan vara abstinens också..Tänk att vi förgiftar kroppen och hjärnan med ett kemiskt sinnesförändrande medel. Nu ska man klara sig utan..Det går över och måendet blir bättre och bättre. Känslor som legat i dvala kan komma fram..Många känner eufori efter ett tag..Men alla är olika..

Blåvinge

Tack och tack för ditt svar. Jag trodde väl att det var alkoholen men har googlat och googlat och hittade inget om att man kunde få huvudvärk efter bara annan abstinens. För det är som du skrev, spänningshuvudvärk och blandat med migrän dock. Hoppas bara att den försvinner snart.
Ha en fortsatt trevlig helg?