Är nu inne på dag 4 utan A.Efter en vecka med för mycket drickande fick jag och min sambo nog.Upplevde sjuhelvetes bakfylla med illamående, dålig sömn, ont i mage. Osv och sjuhelvetes ångest.De fysiska obehagen har nu lagt sig men energinivån är extremt låg.Orkar ingenting.Känner mig ledsen och gråter en del.Någon som känner igen sig? När vänder det?

Det blir lättare och lättare men exakt hur och när är svårt att svara på. I början är alla medel tillåtna. Motionera, unna dig godis, gå på bio, ha sex (oftare) eg, vad som helst som distraherar dig. Suget kommer ofta i vågor men tänk att det är okej. Säg högt ”nejfan vad sugen jag blev nu”. Det går oftast över efter en stund och med tiden mer och mer sällan. Att bli nedstämd (tänkte jag) är psyket som läker, efter ett tag blir det betydligt bättre eftersom alkoholen eg gör psyket mer instabilt. Klart man får bli ledsen och sörja och gråta en skvätt. Ta en dag eller timma i taget. Det är ett strategiskt mkt viktig och positiv förändring du gör nu. Allt som är värt att ha får man vara beredd att kämpa för. Ta hand om dig och kom ihåg att det långsamt blir bättre. Ibland går det nedåt igen men det är tillfälligt det med.