Kulligullan

Hej alla❤️ Jag ska börja med Antabus nu på måndag och jag är rädd för att ta medicinen? Inte att den gör så att jag inte kan dricka (det är bra), men tänk om jag blir knäpp eller så av medicinen? Har inte druckit på en vecka idag och det är bra, men känner mig så ledsen och trött. Tacksam för svar❤️ Kram

Har druckit antabus (tablett lupplöst i vatten) 7 veckor. Inte märkt ngt alls. Enligt min sköterska kan ett fåtal uppleva lite illamående. Lät inte så farligt. Sen får man ta blodprover då vissa personer kan få negativ påverkan på levern av antabus. Jag får svar på mina prover i veckan och hoppas kunna ta antabus resten av året. Är så skönt att veta att dricka inte finns som alternativ när livet känns jobbigt

Kulligullan

Tack Tackohej och hoppas att du gick på mötet elis32beth och att du tyckte att det var bra?? Jag ska ta min medicin i morgon. Jag har varit och är supertrött liksom energilös nu efter en veckas nykterhet. Hade planerat en massa som jag skulle gjort nu i helgen men har mest sovit eller suttit i soffan och varit sur på mig själv att jag inte orkar ngt. Hoppas att jag blir piggare snart? Lycka till alla ni som kämpar❤️

Bra jobbat. Tröttheten verkar kunna sitta i ganska länge. Men det blir bättre till slut.
Jag försöker litegrann med AA. 12-stegen verkar ju bevisligen funka bra för majoriteten. Själv har jag lite svårt för steget kring högre makt. Om jag inte känner det inom mig bygger jag resten av stegen på EB oärlighet liksom. Att jag är maktlös inför alkoholen kan jag skriva under på. Tror jag får testa att hitta rätt sponsor som kan hålla det på en pragmatisk nivå. Hur går AA för er andra?

Kulligullan

Tack, Tackohej ? Låter jätteskönt att det blir bättre?? Idag ska jag ta min första Antabus? Men det ska gå! AA är inget för mig, säkert toppen för många❤️ Kämpa på?

Kulligullan

Kan jag använda handsprit på händerna (på jobbet), jag tar ju Antabus nu? Tacksam för svar❤️ Jag kämpar på, går upp och ner, nykter nu i 10 dagar? Hejar på er?