Ja blev tyvärr så då jag behövde sova och jobba. Nu är det ledigt och jag kommer inte köpa nå alkohol, nu ska jag få ligga bakis och svettas och må skit!

Midsommarhelgen gick väl sådär! Var hos min pojkvän hela helgen och jag var nog inte världens roligaste att umgås med då jag var sjukt bakis. Så fort han nämnde att han var sugen på en drink senare blev jag överlycklig typ. Han dricker annars väldigt sällan sprit och tar en öl nån gång då och då, inte mer än så. Jag kände ju att jag kan inte vara såhär tråkig i hans sällskap på midsommar så jag nappade såklart på drinken. Efter den drinken kände jag mig som en människa igen. Darrade inte och kunde prata normalt. Sen ville jag ju såklart ha mer. Nu mår jag som en människa, nu vill jag ha mer så jag blir rolig och har roligt! Han var nöjd efter en drink för han är ju ute efter smaken inte berusningen. Men jag fattar inte?! Är det inte onödigt ha i sprit om man inte vill bli berusad på det? För sprit är ju inte gått haha. Men ja, jag iaf och nallade lite på flaskan sen för att få upp ett lite mer rus! Så min tanke med att inte dricka något
alls denna helg gick inte alls bra. Idag är jag dock hyfsat nykter, inte helt tyvärr men inte heller berusad. Första klunken är ju så härlig, alla jobbiga tankar rinner av en och ju mer man dricker så är man till slut odödlig. Men problemen eller tankarna försvinner inte, de bara sätts på paus ett tag och sen är tillbaka igen på morgonen när alkoholen gått ur kroppen.

Jag har testat KBT, blev bättre men långt ifrån bra. Min psykolog tror jag har, eller ja min förra psykolog då jag inte går där längre, tror tyvärr det är en personlighetsstörning som alltid kommet att finnas där mer eller mindre :/
Jag jag känner också igen det där med att man blir mer ok med sig själv med åldern. Men mina alkoholproblem är nu så kan inte vänta in 10 år då lär jag fasiken ha supit ihjäl mig.
Ja att bara sluta dricka går ju inte, måste jobba med problemen bakom också. Men första prio nu är nog att hålla mig nykter ett tag och sen börja jobba med mina problem på egen hand. Lättare sagt än gjort dock

Är svåra att jobba med så länge du har ”medicinen” till hands.
Men jag funtar själv på lite mer KBT nu när jag varit nykter en längre period. Verkligen utsätta mig för förändringarna. Jag har lite testat att ta ut svängarna själv och det är kul eller iaf intressant. Plus att lite löste sig av sig självt när Alkoholen försvann. Men i mitt fall är jag nu ganska säker på att stress även förstärker mina dåliga sidor och måste begränsas.

Idag är dag 1 på ett förhoppningsvis alkoholfritt liv.

Jag är så ledsen idag, vet att det är mestadels alkoholen och abstinensen, att man känner sig nere.
Men det känns som om jag och min pojkvän hade en dålig midsommarhelg pga att jag var bakis. Tror han märkte av nåt, för han såg rätt uttråkad ut. Jag brukar annars vara glad och sprallig. Vi hade kunnat hitta på mer än vad vi hittade på om jag inte varit bakis.
Sedan har jag missat deklarera åt en vän och dennes bolag, kommer leda till förseningsavgift, inte så stort belopp men jag missar aldrig sånt här annars. Men har man varit konstant berusad/full i två veckors tid och ständigt tänker på alkohol så missar man saker. Kommer inte ens ihåg vissa saker som min kära pojkvän sagt till mig och det gör mig så ledsen! Han är ju den viktigaste personen i mitt liv och så gör jag såhär mot honom och sedan åt min bästa vän. Jag kommer inte ha ngn pojkvän, bästa vän eller jobb kvar om jag fortsätter såhär!!

Jag vill inte längre! Jag vill verkligen inte längre! Vill aldrig mer känna ångesten efter att ha druckit för mycket. Vill inte vakna upp med massa ölburkar ståendes överallt. Jag mår inte ens bra när jag dricker.

Jag har bestämt mig för att börja gå på AA-möten. Jag klarar uppenbarligen inte det här själv.

Bina86 och måste också få ett slut på detta destruktiva beteende. Jag tycker oftast inte ens att det är trevligt att dricka längre då jag bara vill ha mer, blir trött och ofta full. Alkoholen har mist sin charm lite så att säga så frågan då är ju vad i hela friden jag tar det första glaset för? Jag förstår inte... Men jag känner lite hopp om en förändring för jag känner lite att jag kommit till en gräns där jag inte riktigt orkar längre och är redo för steg ett som är att inte dricka något mitt i veckan. Kämpa på Bina, vi fixar detta?

Femina

Det låter som ett klokt beslut att du är redo att söka hjälp. Vet du, ingen klarar av att bli nykter utan hjälp. Ingen. Det kan verka så ibland men det håller aldrig länge. Lycka till! ?

Jag har varit på mitt första AA-möte. Var hur läskigt som helst att gå dit, var tom nära på att inte gå. Jag tror jag knappt hunnit fatta vad som hände. Mötet var 1,5 h. Jag hann både skratta, vara skitnervös, gråta på den 1,5 h. Jag kunde knappt fatta att vissa sådär var alkoholister, bland annat en fin dam med pärlhalsband. Men det fick mig att inse att verkligen vem som helst kan bli alkoholist. Jag kommer att gå dit igen, jag måste, både för min egen skull och för andras.

Femina

Det glädjer mig att höra. Nu har du tagit ett första steg mot tillfrisknande. Fortsätt gå dit så löser sig resten allt eftersom. ?