Om du orkar med att se andra fara illa så kan jag rekommendera två dokumentärer som jag såg i går. För du kan väl se svtplay där du bor?

? Inlåst i skogen (Uppdrag granskning)
? Dicks rop på hjälp (Uppdrag granskning)

Det är snudd på självskadebeteende att kolla på sådant när man har en dotter som snart ska flytta till ett LSS-boende ? Men det är samtidigt så viktigt att detta kommer fram i ljuset - så att det kan ske en förändring.

Vill du skratta kan jag rekommendera ”Bäst i test” på svtplay. Precis min humor ?

Vad det gäller suget så tycker jag att du ska bemöta det som den jobbiga grannen som tjatar om allt i tid och otid och tycks ha gnäll som livsluft. Lyssna artigt och svara sen ”Okej, du tänker så. Hej då.” Och sen lämnar du situationen, helt utan åtgärd.

Det påstås att det dummaste man kan göra är att få panik över suget och försöka mota bort det. Låt istället tankarna komma, konstatera att de finns där, och släpp iväg dem som ballonger upp i skyn ?????

Kram ?

Såg en fin naturdokumentär på Netflix , Bläckfisken och jag. Om man vill få lite inspiration att livet är rätt häftigt ändå. Sen är det nog så att till slut måste man släppa sargen och traggla sig igenom den första helt drogfria perioden. Det hjälper med promenader tycker jag, frisk luft och skog.. Jag tänker att ditt irriterade humör just nu kanske beror på att du är lite osäker på hur du ska gå vidare, och då vädrar beroendet morgonluft och förstärker känslor som kan leda till att du dricker. Vet inte hur man kommer till den där inställningen när man faktiskt inte vill dricka längre. För mig tror jag att boken Tänka klart av Annie Grace hjälpte, även fast jag tyckte att den var lite tramsigt skriven (eller översatt) och pratig och nästan naiv. Men jag blev på något sätt omprogrammerad av att läsa den.

Går igenom delar av min gamla tråd och hittar gamla bekanta som jag saknar massor. Ett livstecken vore nice, oavsett om du är nykter eller inte ❤️

Kram ?