Villig

Kan gå veckor och månader men tillslut saknar jag ruset för mycket. Saknar även ångesten av någon konstig anledning som jag inte förstår. Det är något som känns fel när saker och ting går för bra i livet. När jag har kontroll, jobbet går bra, träningen med och mina relationer. Det blir liksom så himla bra och så vill jag bara släppa loss och bli packad, tappa kontrollen och ge vika för impulsiviteten. Någon som känner igen sig i detta? Och vad gör ni åt det?

Du har märkt att du kan sakna ruset alkoholen ger på kort sikt. Det känns som du vill ha en ventil och alkoholen har litegrann varit den, där du kan släppa kontrollen och kanske slippa tänka på att göra bra ifrån dig om jag förstår dig rätt. Det är nog något många här kan känna igen sig i, alkoholen kommer in av lite olika anledningar i ens liv och du har ringat in att oavsett anledning vill du inte att den ska ta den plats den tar nu.

Fint att du berättar här på forumet, ibland tar det lite tid innan man får svar och det kan vara hjälpsamt att skriva flera gånger. Det krävs mod att formulera sig öppet på ett forum, så det är ett steg mot att göra något som du frågar om. Börja prata om det, med dig själv och andra. Bra gjort!

Hoppas du kommer hitta mycket här som blir hjälpsamt för dig!

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet