Humle

Allt rullar på. Nykter, inget sug.
Ingen oro.
Skönt.

Tagit upp min relation igen. Det är annorlunda den här gånger. Jag är mer beredd att ge mig själv möjligheten att få uppleva och ta emot kärlek från en stabil och fin människa. Jag känner tillförsikt.

Blir imponerad av din beslutsamhet. Snart en månad sedan du valde att göra det som får dig att må bra långsiktigt och att bibehålla det nya nyktra livet. Du säger att du har jobbat med missbruksbehandling, någonstans kan du betrakta och reflektera över dig själv som få människor har kunskap om, tycker du kan ta åt dig själv att du nu lever som du lär. Så länge vi minns våra val och grunden till dem så tror jag att det blir lättare att fortsätta det binära bibehållande av den nya vanan. Vad tror du?

Nussen

Jag vet exakt hur det känns! Men just att du klarar av att vara nykter i en vecka och mindre nykter nästa tycker jag tyder på en mer ovana när det kommer till drickandet. Antagligen kopplar du ihop alkohol med avkoppling, så du behöver hitta något att byta ut det mot. Själv har jag varit inne på att börja simma på kvällarna. Det ger viss träning och avkoppling, samtidigt som det ger endorfinutsöndring vilket ger ett "lyckorus".

Humle

Precis så: det är i minnet av VARFÖR man fattar ett beslut som man har svaret på hur man ska fortsätta. Jag har tidigare inte ”landat” helt i mitt beslut, utan velat ganska mkt fram och tillbaka. Nu, när jag vet hur jag vill ha det så är det oxå enklare att fortsätta så.
Min oro ligger i att jag kommer ”glömma” mitt varför, där blir den här sidan oerhört viktig för mig. AH plus att jag berättat om mitt beslut för mina vänner så de kan påminna mig :-)

Humle

Det är precis så; jag kopplar alkohol till olika saker, avkoppling är en. Jag har oxå använt det för att reglera känslor: dämpa när det är för starkt, öka om jag tex behöver få vara ledsen osv.
Jag vill inte leva så, jag vill kunna känna det jag känner utan att få behov av att dämpa eller förstärka det med hjälp av alkohol, jag förtjänar bättre.
❤️

Humle

Nytt år - nya möjligheter 2020 ska bli ett så mycket bättre år än 2019.
Jag är nöjd med avslutet av 2019 och håller fast vid min målsättning.
Jag är nöjd.

Gott nytt år alla! ❤️