Katy

Nu har jag bestämt mig för att dra ner på drickandet. Målet är att inte dricka på vardagarna. Har gjort det i flera år mer eller mindre. Det måste bli ett slut på det.
Kroppen orkar inte mer. Vill lyckas med det.
En fråga: hur lång tid tar det innan prover visar att man dricker mindre??

Du har startat en tråd här och uppfattar det som lite nya tag nu kring att göra en förändring med alkoholen. Ett nytt beslut att minska ner och att ha nyktra vardagar är ett mål. Du har märkt att kroppen inte orkar och du vill komma tillbaka till en bättre energinivå och få mera ork. Bra att du skriver här och berättar som ett steg på vägen i att sätta igång denna process. Jag ser att det var ett litet tag sedan du skrev, ibland kan man behöva skriva flera gånger innan man får svar.
När det kommer till prover är det svårt att ge korta raka svar, det beror på så många saker, enklast är att fråga dem som du då eventuellt tar dem hos, generellt de som man tar som mäter konsumtion eller påverkan på levern tar mellan 2-5 veckors nykterhet innan provsvaren sjunker.

Hoppas du fortsätter läsa och skriva här och hittar mycket som blir hjälpsamt för dig!

Varma hälsningar,
Rosette

Alkoholhjälpen & Anhörigstödet