TessMa

Tack VaknaVacker, fördelarna överväger helt klart ?

Charlie70 Tack så mycket?

Egentligen tror jag det inte spelar roll vart man bor PimPim. Visst blir det lite mer utmanande då a i princip inte kostar något och finns överallt. Men det märkliga är att trots att jag hela tiden blir utsatt för a så har jag inte ägnat a en tanke idag. Det sitter i mitt huvud?Tack PimPim för hejja?

God kväll ???

TessMa

är en dag då något ska firas och fira betyder vin. Är det nån dag på året det ska drickas så är det idag. 20 grader och sol ute. Har även påbörjat en hormonbehandling så tar östrogen och känner mig så oerhört konstig. Jag är nära att bryta mitt löfte idag. Så nära....Att det kan gå så upp och ner. Suget idag är på maxnivå. Men jag har gjort te, hoppat i mysbyxor och satt igång en serie. Bad sonen precis gå ner och handla sockerfri choklad till mig. Jag håller i mig själv idag och gör det som är rätt. Är så oerhört tacksam för detta forum, att jag kan gå in och skriva här samt för er som är här på liknande resa som mig. Tack???

Det känns när jag läser det du skriver att utmaningen var mkt stor men ännu större och starkare var din vilja!
Nu är du säkert över det akuta suget och kan blicka tillbaka några timmar och känna dig oövervinnerlig.
Imorgon ny, snällare dag! Kram.

TessMa

Jag är noggrann med att fylla i loggen här och har nu en hel månad utan a. Totalt är jag uppe i 48 dagar. Men blev överraskad över glädjen med 0 på alla dagar en hel månad.

Tack för kommentarer Se klart och Charlie70 ?

Nu mot nykter februari?

TessMa

Kan man vara det samtidigt??Lördag kväll och jag känner mig uttråkad. Vi har varit och badat i varma källor idag, det har varit 25 grader och strålande sol. Helt slut när vi kom hem så somnade en stund. Så egentligen är jag trött och skulle inte orka något umgänge idag men ändå så är jag onöjd med tillvaron. Något skaver inuti...mannen lagar mat och vi ska strax kolla film. Detta skavande skulle jag dricka på i vanliga fall. Mycket otrevligt! Å andra sidan var jag väldigt tillfreds i solstolen i dag på dagen. Njöt enormt. Kan det inte bara bli lite balans i känslolivet? Längtar efter det.

TessMa

Herregud! Jag megaplanerar att dricka vin och dessutom ta med mig maken på det. 51 dagar utan idag. Tänker att vi ska gå ut och äta en god middag och dela på en flaska. Jag är egentligen inte speciellt sugen på maten utan det är alkoholen jag vill åt. Behöver egentligen inte ens sällskap.
Det som bidrar till detta:
-Jag har mått oerhört dåligt några dagar.
-Jag ska resa till Sverige om några dagar.
-Tycker jag varit duktig som varit utan 50 dagar.
-Det är över 25 grader och strålande sol ute.

Jag tror jag kommer kunna stå emot men fy fan för beroende. Fy fan!!!

Espandrill

Du har klarat 50 dagar, så magiskt bra gjort! Jag hoppas lyckas med det också. Kämpa på och stå emot om du tycker att det känns bra att inte dricka, för du klarar dig ju uppenbarligen utan, om du vill. Kram till dig

TessMa

Ja det verkar som att det går utan men min hjärna är förändrad. Innan jag fastnade i detta beroende funderade jag aldrig på a. Fanns inte i min värld på det sättet. I morse, när jag körde sonen till skolan så funderade jag på om jag och sonen ska ha mysiga på lördag. Vi ska träffa goda vänner. Myset innebär att sonen får äta godis och jag får dricka vin?Där ser man.... sånt sysslar min hjärna med kl.9 på morgonen.

TessMa

Idag blev det vin för min del. Dag 52. Vet inte vad jag ska känna mer än att jag inte vill tillbaka till det som var. Jag får helt enkelt se hur detta går...

Ensammenintestark

Säger som charlie. Tillfällig svacka och adjävulen lyckades nå fram i din hjärna. Men huvudsaken är din vilja att inte dricka. Alla vi här behöver dig och stöttar dig oavsett?

... bara lite försiktigt om dina egna tankar den 25 januari;

Exempel på bra saker:
?Min hy är bättre
?Gått ner nått kilo i vikt
?Uppskattar smaken av mat mer
?Inte svullen/plufsig i ansikte
?Kan alltid köra bil
?Finns alltid nykter för mina barn och man
?Pigg på morgnarna
?Sover vanligtvis bättre
?Klarare i huvudet och mer fokuserad

Ja det är mycket bra som händer i kropp och psyke?

Kunde inte sagt det bättre än du gjorde själv. Vi är många som hejar på dig! Kram. Skriv snart.

... bara lite försiktigt om dina egna tankar den 25 januari;

Exempel på bra saker:
?Min hy är bättre
?Gått ner nått kilo i vikt
?Uppskattar smaken av mat mer
?Inte svullen/plufsig i ansikte
?Kan alltid köra bil
?Finns alltid nykter för mina barn och man
?Pigg på morgnarna
?Sover vanligtvis bättre
?Klarare i huvudet och mer fokuserad

Ja det är mycket bra som händer i kropp och psyke?

Kunde inte sagt det bättre än du gjorde själv. Vi är många som hejar på dig! Kram. Skriv snart.

TessMa

tack!!! Vad det värmer att ni skrivit till mig❤️Jag blir kvar oavsett! Mitt beslut att förändra mitt drickande står kvar trots lite fall på vägen. Skriver mer senare❤️

TessMa

Jag är i Sverige för tillfället, det har varit fullt upp och har handledsinflammation i båda handlederna?pga för mycket mobilanvändande. Detta är är anledningar till min frånvaro härifrån. Har undvikit att använda telefon så mycket som möjligt.

Vilket fall som helst, det går inte 100% enligt plan. Hade en kväll med 4 glas vin kvällen innan jag åkte till ??. Sen valde jag att ha vinkväll på lördagen med min vännina i Sverige. I övrigt inget. Bor på ett ställe som varit väldigt kopplat till a tidigare. Har inte druckit en droppe här trots att jag blir bjuden nästan varje kväll. Det är jag mycket nöjd med?Är inte heller speciellt sugen. Just nu är jag inte speciell orolig. Är mycket nöjd med att vakna utan baksmälla. Mår bra i övrigt. Även min pmds lyser med sin frånvaro.

Nu behöver jag vila min handled så inflammationen läker (är bättre idag).

Tack ni fina som peppat mig?Kommer art stanna kvar här för jag tycker detta forum är toppen.

Ha en fin kväll?

TessMa

Det går inte alls enligt plan☹️Men dricker inte hemma. Mannen hade köpt hem både öl och vin som hälldes ut när jag kom hem i onsdags. Vill inte ha det hemma och vi har bestämt att inte ha alkohol hemma. Jag klarar inte det. Hittar anledningar....har inflammation i armarna och nu även i urinvägar. Så less och så trött på alla sjukdomar. Det blev libanesisk mat och vin till det på restaurang i dag. Gott, får lindring från smärtan i kroppen om så för bara några timmar. Det blev en meza tallrik och nästan en flaska vin denna kväll.

Att du fortsätter skriva här.
Det är modigt och jag tänker att din vilja att bli nykter åt stark, och jäklar vad vi behöver den. Jag följer och läser dina inlägg, och hoppas att alla dessa sjukdomar ger sig, och tror på din nykterhet, allt tar tid, tankar tar tid. Erfarenheter tar tid. Ville bara skicka en tanke och hoppas du fortsätter hänga här. För mig har det varit helt avgörande. Kram.

Jobbigt att ha ont men hoppas du finner rätt väg i att motarbeta suget. Klokt att hälla ut alkoholen. Heja dig! Kram?

TessMa

gå in och skriva. Så stort tack för era inlägg till mig?Se klart och VaknaVacker.

Jag är beslutsam att förändra mitt drickande, vet inte än om jag klarar ett ’normalt’ bruk. Det kommer att visa sig med tiden, det behöver jag inte oroa mig för. Jag njuter av att vakna utan att jag har druckit a kvällen innan, vilket jag gjort nu i 65 av 70 dagar totalt sen denna resa startade.

Njöt också av de timmar av smärtlindring jag fick igår. Mår även mycket bättre idag, både i kropp och urinvägar. Äter ingen medicin för dessa problem.

Vi fortsätter kämpa! ?