Randi

...denna sida eftersom jag aldrig skrivit här innan men jag gör ett försök. Jag vill poängtera att jag inte dricker särskilt ofta. Nån gång i månaden typ. MEN när jag dricker-då slutar jag inte. Detta har resulterat i att jag i helgen åkte på min tredje LOB på 4 år. Jag har nu sån extrem ångest att jag inte vet vad jag ska göra och kände att jag måste skriva av mig någonstans. Det är ju inte heller något man vill prata med vem som helst om... känner mig således följande: extremt ångestladdad, paranoid, folkskygg och extremt folkskygg. Kan någon, snälla, prata med mig?

Jag har inte samma erfarenhet men förstår att det just nu är tungt! Men vad bra att du hittat hit! Jag är också ny här och behöver ändra mitt drickande. Bara hängt här några dagar men det hjälper och jag tycker det är skönt att se att en inte är ensam och att få läsa allas tankar, upplevelser och reflektioner. Alla styrka och kärlek till dig!

siggestardust69

Hejsan Randi
Välkommen hit!
Här är vi många sköna beroendepersonligheter som har erfarenhet av alkoholberoende och dess konsekvenser. Fan vad bra att du hittade hit och bestämde dig för att skriva ett inlägg modigt och ansvarsfullt ❤️. Jag är 50 bast och jag känner igen mig i din situation. Jag drack som du ngn gång i månaden men då rejält. Blev LOB ad 3-4 ggr. Dyngfull med en satans jövla ångest efteråt. Folkskygg check, orolig check
Vad gjorde jag? Såg någon ? Vem träffade jag ? Osv.
Ta detta som en varningsklocka! Jag var som sagt i din sits och utvecklade (fan det lät konstigt) som om det skulle vara utvecklande att bli alkoholberoende.
Men du har alla förutsättningar att ändra och göra skillnad i ditt liv nu i o m att du är här och ventilerar din oro. Så surfa runt och sug in all visdom från oss på forumet och se till att vara rädd om dig själv.
Du kommer fixa det så bra!
Kram med energi & styrka till dig

Humle

Du är inte ensam ❤️ Skulle våga påstå att alla här inne lever mer eller mindre med ångest över den där alkoholen.
Vi är med dig ❤️