Tjenare!

Kort historia, varit här för sex år sedan. Livet funkat ok men sakta lurat mig själv att jag kan kontrollera A. Det kan jag inte och i Fredags var det sista gången som jag drack nervgift. Detta är nolltolerans från och med nu och jag ska inte ens fundera på nåt glas hit och dit. Är så trött på skiten.

Det jag känner jag skulle vilja är att ha en okänd som har liknande problem som mig som jag kan maila och ev ringa ibland.

Mitt typ av problem är:
Inget på vardagarna men när man väl drack så fanns inget slut förrens blackouten infann sig.

Har ni tips om detta finns eller om någon här vill ställa upp? Så mycket historier här och jag känner igen mig i det mesta och att även att alla som skriver verkar vara riktigt smarta och bra människor trots sina problem.

Vad tror ni?

Äntligen Fredag!!!!

Så jävla gött det ska bli att dra ut och springa ikväll o hänga med familjen! Ska vakna så jädra utvilad och pigg imorgon med o dricka kaffe svintidigt!

Inget nervgift för mig tack!

Vi är ett gäng här som regelbundet checkar in och har lite koll på varandra! För mig är det ett stöd.
Jag vet inte om jag vore ett stabilt stöd på något annat vis. Men gärna här!
Så häng på!
?

Kul att du skriver i min tråd.
Tror jag ska uppdatera här ibland.

Det farligaste för mig är alltid efter typ 4-6 mån när jag tror jag är kung och ej har några alkoholproblem. Då går jag ut och tar ett glas för att komma hem nerspydd och ångest delux.

Bra att läsa denna tråd och minnas känslan av ångest och bakfylla...

Då får man kanske lite pepp...

Helt ärligt sitter jag nu och tänker hur gött det hade varit med en kall öl... men men...

Då minns jag mig som en dyngrak far och blicken hos min sjuåring när han såg mig. Inte fräsht nånstans, fy satan vad tattigt!

Nu, cola light och tv...

Trevlig helg alla!

läser, skriver, följer varandra. Stöttar och peppar. Lyssnar. Här finns förståelse och empati. Härligt forum! ?

Jag har också trott att jag kan dricka normalt men det eskalerar och går snabbt tillbaka till ett liv jag inte vill leva.Jag har gjort programmet här på ah med stöd av rådgivare.Det var värdefullt för mig.
Nu njuter vi hela helgen av det goda livet och är närvarande.Dricker gott kaffe och tillåter oss må bra.Vi är värda det Yz.Ha en fortsatt fin helg du också?lite huller om buller skriver jag i din tråd.sorry!

Bara kul att du hoppar in och skriver!
Jag njuter nu också av hela helger, finns inget bättre att vakna utan att ha varit påverkad av alkohol.

Just nu otroligt tufft med tre kids i småbarnsåldern så att lockas med när alla (äntligen hehe) somnat är en stor fara. Inte nu men längre fram då glömskan suddat ut mitt senaste snedsteg.

Men men, har ringt några av mina närmaste vänner och sagt som det är. Jag kommer aldrig att dricka eller ”ta en bärs” igen. Gärna genuina samtal och andra aktiviteter men ingen alkohol.

Full fart framåt och ska ta upp träningen igen mer aktivt. Där kan man snacka mental boost! :)

Helgen var kanon.
Men jobbig.
Barn från 06:00 till 22:00 för att somna i soffan och repetera på söndagen. Hehe

Tänker hur nice det varit att ta en kall öl när man lagar mat eller chillar. Men mitt absolut BÄSTA TIPS är att visualisera morgonen!!!
Känslan av att vakna heeeelt utvilad utan minsta bakis är fantastisk och får mig att hålla mig borta helt från alkohol.

Jag närmar mig min första nyktra helg på evigheters evigheter med stor nyfikenhet. Vad gör man på helgen om man inte dricker och är bakfull?

Orolig är jag dock inte. Jag har bestämt mig ?

Hej, kikar bara in och hejar och tycker det är väldigt strongt med småbarnsliv och avstå alkohol.
Även för mig är mina morgnar avgörande för att fortsätta nykter,
Betyder otroligt mycket!
Vi kämpar på ?

Kul att ni skriver andrahalvlek och se klart! Uppskattas!

Vad man gör på helgen förutom tråkig matlagning och städning?
här kommer mina favoriter:

1st pod/ljuddokumentär till morgonkaffet
Fixa med huset!
Läsa bok
Ta en kopp kaffe och stirra ut i naturen och utöva mindfulness
Se en film
Promenad
Löppass
Hobbyprojekt (grotta ner sig i nåt nördigt)
Göra ingenting
Rolig aktivitet med barnen
Kaffe igen...

Cykelrunda x 2, löpning x 1, och tv-tittande har jag planerat in hittills. Och långt telefonsamtal med äldsta dottern ?

Kanske finns det tid för städning också ?

Och eftersom jag helst inte ska ta tupplurar på helgen pga mina sömnstörningar så får det nog bli lite mindfulness-träning också!

I helgen tänker jag faktiskt ge mig på städningen. Tänker att det blir ett fokuserat tretimmarspass med den och sedan kommer jag att vara nöjd. Jag har börjat träna de sista veckorna vilket inneburit att jag inte orkat med det hemma. Inte orkat städa. Till och med glömt fixa lunchlådor för att jag varit så trött efteråt. Något kul utanför lägenheten med ett av barnen fnular jag på också. Förslag finns. Gäller bara att vi är överens :-). Ser fram emot mellot tillsammans med barnen på lördag kväll. Ser mycket fram emot min fredag kväll som numera är lördag morgon. Mycket te, umgås med barnen. Läsa tidningen. Matlagning. Underbart med mätta glada barn!
Charlie

Mindfullness kan jag slå ett extra slag för.

Jag själv som är minimalist och hatar konsumtion och grejor och prylar tycker detta i kombo med mindfullness är toppen!

Tänka aktivt på vad man har som är bra i livet. Andas djupt och ta in naturen. Uppskatta aktivt ljuset från solen,, reflektioner i fönster etc...

Oj vad jag tyckte detta var bullshit när jag hörde om det men är riktigt fast i det.

Exempel:

Tåget försenat: gå ut längst ut på perrongen och stirra mot solen! (De 11h vi hade sol i November) hahaha

Ska flumma vidare lite nu men att stå i duschen efter ett löppass...

Jag mår aldrig så bra som efter ett träningspass. Visst, kroppen är skönt trött men mitt ”State of mind” är enormt!!! Bara positiv och euforisk med livsglädje.

Den exakta motsatsen ger alkoholen mig dagen efter...

Träning är viktigt som komplement för att klara sig ifrån alkoholen om ni frågar mig.

Den är livsviktig för ett bra liv helt enkelt. Blir galen av att det inte ingår gratis träning på företagen. DET skulle staten spara många miljarder på!

Att läsa din positiva inställning till att må bra och ta hand om sig?/Pilla

Fredag kl 17:00 får man en påse starköl i handen av en släkting för dessa blir ”aldrig uppdruckna”.

Suck!

Nu är påsen i garaget, var så sugen där klockan 22 men tänkte på en morgon nykter! Är så trött på morgonen utan alkohol så med så kommer man inte upp.

Påsen åker till tippen inom kort!

Fy vad vidrigt jobbigt att få en kasse öl i näven när man precis bestämt sig för att vara nykter.

Du skulle sagt ”nej tack, den kassen kan du behålla själv” ? Men jag antar att du blev överrumplad och inte hittade orden i hastigheten helt enkelt.