Hej är ny här och jag har kommit hit för att jag behöver en förändring. Jag är 22 år och är student i en medelstor stad. Studentlivet är ju verkligen skit roligt och det är en stor möjlighet till att både utveckla sig kunskapsmässigt och socialt. Denna vecka börjar den så kallade nollningen och det är med både glädje och oro som jag gör mig redo för detta. Nollningen kretsar kring en sak och det är fest. Under två veckor så kommer vi studenter att mer än 10 dagar med aktiviteter där alkohol kommer att finnas med i bilden.

Min egen relation till alkohol är väldigt komplicerad. Jag blir nästan alltid för full. När jag blir för full så får jag personlighetsförändringar som gör mig till en person som jag skäms över och en person som jag inte vill ha något med att göra. Första gången jag drack var jag 14 år gammal och jag har nu på senare tid förstått jag alkoholen har hjälpt mig att bli en mer social person. Jag är ofta blyg i sociala sammanhang och jag har myntat yttycket bryg. Bryg är man när man är så blyg att man uppfattas som dryg. Jag gömmer alltså min blyghet i nyktert tillstånd med en dryg fasad. När jag väl dricker sedan så behövs inte dena fasad längre och jag kan vara mer social. Problemet är att jag är känslig för alkohol och blir enkelt full och att jag inte vet när jag druckit för mycket.