Ännu en kväll då det barkade ur totalt. Ångest som går att ta på. Tre barn. Mamma spyr. Vill inte leva. Eller jo. Inte värd att leva. Hur ska jag ta mig ur detta helgdrickande? Hetsdrickande? Behöver hjälp!

LenaNyman

Sträck på dig, du är kanon som inte vill vara kanon. Du har kommit en lång bit på vägen; erfarenheterna från november och framåt kommer att hjälpa även dig framåt. Och visst är det så; du är långt, långt ifrån ensam. Och visst vill man vara normal. Jag är så jäkla normal när jag dricker öl och vin ibland - bara det är alkoholfritt.

Alltså, varmt välkommen tillbaka hit till oss andra som går längs samma väg som du. Kram!

Välkommen tillbaka! Jag gillar verkligen återvändare. Och här är det normalt att ha en ambition att sluta dricka eller att kunna hantera drickandet. Jag tror faktiskt att drickandet titt som tätt egentligen är onormalt och att fler borde ta sig en funderare på vilka värden man för vidare till barnen och vilken närvaro man har när det ska drickas alltför ofta.

Leverjag

Det är onormal att hälla i sig nervgift och så många av alla de "normala" du ser ute har problem eller är på väg att få.

Jag gjorde också ett uppehåll från nykterheten. Det är tufft men du har fortfarande en chans att läka kroppen och slippa få cancer och andra sjukdomar om du lägger av. Det känns så mycket bättre allt efter ett tag!

Styrka till dig nu!

farmor

Det är alltid rätt dag att ta nya steg och välkomna nykterhet!
Du klarade en nykter period tidigare. Nu vet du vad som fick dej att trilla dit igen.
Bra! Då kan du undvika den gropen!
Jag har också ramlat ner i dyn många gånger, trott att jag klarar mej för nu har jag ju lärt mej att simma! Men det jag inte tänkte på var hur fruktansvärt tungt det är att simma i dyn!
Vi tar nya steg varje dag! Nytt beslut om nykterhet! Om och om igen! ☀

Systeryster

Loggar in idag igen och möts av detta! Svar och välkommen tillbaka. Jag blir alldeles varm och känner mig vips stark. Tackar ödmjukast <3 Januari blir bara vitare och vitare. Tack.

farmor

Jag blir glad att du blir stärkt och motiverad! Nattinatt ?

Systeryster

Lördag kväll 22.00 och kan konstatera att det är andra helgen på rad nykter. Kanske inget att orda om men just nu känns det bra. Over and out.