Drunkbastard

Som sagt var hur dum får man vara. Har haft alkoholproblem till å från. Testat campral var nykter i 7 månader. Äter nu antabus något jag själv vill. Har dom sista 15mån druckit 5 gånger. Problemet är att jag förnekar och ljuger om det till min fru. Så I måndagskväll var jag ute med kollegan på en thai restaurang å käkade. Tog då vatten till maten å han en öl. Efter en stund frågar han skall du inte ha en öl. Nja sa jag. Men där kom jävulen fram i mig jag kan smaka lite på din öl. Vilket jag gjorde ingen reaktion. Så jag beställer 1 öl dricker upp den 1 blir 5st.
Frugan ringer på kvällen å märker att jag druckit. 30min efter vi pratat brakar helvetet loss. Börjar spy okontrollerat å det värsta huvudvärken jag någonsin haft å det kändes som jag brann. Det är det bästa som kunde hända mig. Jag kommer äta antabus så länge jag kan. För detta vill jag inte uppleva igen. Mår ju illa av doften ifrån spolarvätska på bilen. Hur dumt det än var att testa det så var det samtidigt en lärdom. Jag såg ljuset i tunneln under 4timmar. Trodde ärligt min tid var kommen. Nu blir det ännu lättare att säga nej tack. Mvh drunk bastard.

Snacka om tufft uppvaknande! Men nu vet du det, och gör inte om det.

Välkommen hit till forumet!

Själv är jag nykter dag 39 och jag är glad, stolt och tacksam för det ❤️

Drunkbastard

Nu vet jag vad som gäller. Imorgon är en ny dag med nya utmaningar. Bara att kämpa vidare. På ett eller annatvis skall jag klara det. Vet det kommer en tuff tid som kan ställa till det. Gäller bara att bita ihop å bevisa för sig själv att man kan.

Om en del av din hjärna vill vara nykter och en annan del vill dricka så blir det svinjobbigt. Hela hjärnan måste vilja vara nykter.

Boktips: ”Skål! Ta mig fan” av Torbjörn Åberg. ENORM igenkänning. Finns som ljudbok på Storytel.

Alkispodden kan jag rekommendera också. Man behöver boosta motivationen på alla sätt man kan.

Drunkbastard

Jag tar imot all hjälp jag kan få. För nu står jag vid ruinens brant i ett 26årit förhållande. Jag klandrar henne inte ifall hon väljer att lämna mig för alla dessa chanser jag fått. För någong tar orken slut. Jag kommer givetvis att försöka rädda äktenskapet så mycket jag kan..

Drunkbastard

Lyssnar på alkispodden i bilen.
Reser mycket i jobbet å alkoholen är runt om mig hela tiden. Jag tycker det är jävla jobbigt att folk inte förstår att man inte dricker. Å skammen att säga jag e alkolist. Då får man som svar jaha men jag skall ha en öl till maten i alla fall. Så jag tar fan hellre å äter själv. Tycker det är jobbigt att folk inte kan förstå hur mycket det frestar en. Det är inte frestande varje gång. Utan bara ibland.
Tänkte att det är lättare å skriva här med folk som vet hur jag känner. Mvh Drunk bastard.

Att skriva här funkar bra som självterapi! Och få pepp och stöttning behöver vi alla ?

Jag förstår att det är ett bekymmer att avstå när alkohol är en sådan naturlig del på jobbresor.

Jag tänker att den typen av syrliga kommentarer snarare handlar om att de själva dricker för mycket, och inte vill erkänna det. Du blir representant för deras eget dåliga samvete.

Du behöver absolut inte säga att du är alkoholist. Du har ingen redovisningsplikt. Säg istället tex att du av hälsoskäl har bestämt dig för att inte dricka på jobbresor, utan att du sparar det till privata tillfällen.

Vita lögner är helt okej. Och det är bra om du är förberedd på att svara innan du får frågan.

Förra veckan avstod jag från vin till maten på en jobbmiddag. Gav mitt redan upphällda vinglas till kollegan bredvid, gick iväg och bad om en alkoholfri öl.

Ingen reagerade, ingen sa någonting, men jag kände mig SÅ stolt! Nästa gång är det en baggis att avstå känner jag ?

Hoppas fler svarar dig som också reser mycket i jobbet! Det är många som har samma problem med just det, att avstå på jobbresor.

Drunkbastard

Bra jobbat. Att tacka nej till vinet.
Jag älskar mitt jobb ute i Sverige å träffa kunder å försöka hjälpa till med deras olika problem dom har.
Nu återstår det största problemet denna vecka å en lååååång tid framöver att se min fru i ögonen å leva med skammen över mitt 20e snedsteg. Å be till gudarna att hon inte lämnar mig. Jag har gått ifån att supa själv hemma å va full när hon kom hem å va full på ett hotell själv i ett rum. Till å falla för grupptryck å tro att jag fixar ett par pilsner. Men resan med antabus i kroppen var den värsta resa jag gjort ??????.

Drunkbastard

God morgon gott folk.
Kaffet å frukosten klar. värmen ifrån kaminen börjar sprida sig å solen visar upp sin bästa sida. Å kenta strömmar ut ifrån stereon att just idag e jag stark. Känslan jag har idag är att det finns absolut inget eller ingen som kan få mig till ett återfall. ???

Helt rätt att fokusera på fördelarna med nykterheten!

Jag har gått från ”jag får inte dricka” till ”jag vill inte dricka” rätt så snabbt faktiskt. Och den skillnaden i ordval känns otroligt viktig.

Heja oss!

Drunkbastard

Lögnerna är värst.. Jag vet det. Men just då i fyllans rus är det lättare att ljuga. Å vad jag säger nykter hjälper föga. Bara handling kan hjälpa.

Visa och göra istället för att prata. Eller prata måste ni förstås också göra, men du får nog vänta tills hon är mogen för det. Hon är sårad och besviken ända in i själen.

Läs inlägg inne på anhörigsidan, då får du kanske en hint om hur allt detta känns från hennes horisont.

Jag är dotter till en alkoholist och var sambo till en under 1,5 år. Så jag har rätt god inblick själv tyvärr.

Det värsta stadiet är nästan när man blir så luttrad att man inte tror på en bättring. ”Here we goes again”.

Jag kände mot slutet med min pappa bara förakt och likgiltighet. Det spelade ingen roll vad han sa eller gjorde, jag visste ju att han skulle börja dricka igen förr eller senare. Jag vågade inte vara hoppfull en minut ens.

Men sambon var det enklare. Eller inte. Han fick flytta ut efter första återfallet och vi har inte haft kontakt sen dess.

Drunkbastard

Detta hjälper mig mycket att prata med folk som förstår sjukdomen. Att andra inte kan första att det är inte bara att lägga av. Det tar tid. jag har sakta tagit steg för steg och snubblat på vägen hit. Men från att dricka all ledig tid till nu. Är en stor skillnad. Jag kommer med hjälp utav er min fru å antabus fanimig att lyckas. The botten is nådd..????

Drunkbastard

Ligger å tittar på tv å käkar nötter. Vips så e påsen slut. Å tänkte gå å hämta fler men stannar i steget. Jag äter ju godis å nötter som jag drack sprit. Om det var chips/nötter eller lösgodis så skulle påsen tömmas. Likaså var det med spriten öppnades flaskan så tömdes den. Nu undrar jag finns där ett sammanhang??. Godiset har det alltid varit så vad jag minns..