Nykter11

Ny i detta forum. Har varit inne och läst många berättelser här under de senaste åren. Har insett att jag är beroende av alkohol och inte kan hantera det när jag börjar dricka och att det är dags att ta tag i det. Känns inte roligt och det stör mig att jag inte kan dricka som ”alla andra”. Att det är en storhelg nu gör att det blir svårare. Hur gör/gjorde ni för att lyckas den första tiden?

Många tar en dag i taget. Var nykter idag. Häng här. Blir du sugen, gör något annat... gå ut på promenad. Drick vatten! Tänk på hur jobbigt det är att vara bakis, ha minnesluckor. Du skadar din hjärna o kropp med det giftet! Tänk på hur stolt du är och skönt det är att vara nykter, att du mår bra. Du är värd att må bra.
Kram?

Håller med VaknaVacker. I början är det svinviktigt att ta en dag i taget. Tänk inte ”hela påsken”. Tänk istället varje morgon ”idag väljer jag att vara nykter”.

Motion är ett bra sätt att mota ångesten i början!

Just idag skrev jag faktiskt ett inlägg om hur jag har lyckats bli nykter.

In och läs ? Kan jag - så kan du!

Nykter11

Igår var det tufft när min kille började laga mat och öppnade vinet. Vi brukar laga mat och dricka vin (alldeles för mycket....iaf jag) på helgerna. Jag blev som ett djur i bur! ?Vankade fram och tillbaka, kunde inte sitta still. Borstade tänderna, drack vatten etc.
Sen bestämde jag mig för att göra det så många här tipsat om, motionera?‍♀️. Gav mig ut och sprang 30 min. När jag kom tillbaka tog jag en lång dusch och hade inget sug av att dricka någonting alls....Lyckades va nykter en kväll till!!! ?. Så härligt att vakna utan huvudvärk, självförakt och minnesluckor☀️?Ha en riktigt fin lördag där ute!

Springa är kanon när rastlösheten och de negativa tankarna jagar en.

Svinbra jobbat! En glasklar strategi etablerad för dig - springa!

Kram ❤️