Det är bara att erkänna ...dricker varje dag nu ..försöker hålla upp Måndagar för att det skall bli en
bra start på veckan .. men det håller inte allltid-och så är Cirkusen igång ..Tyvärr är vi två hemma som gör samma
sak och yngsta dottern börjar reagera på att Mamma är onykter typ varje dag .. Vet inte vad jag skall göra-
Vill så gärna få någon form av Medicin utskriven , men rädd för att ringa , rädd för biverkningar ... : ( .. Känns lite hopplöst , Men vill så gärna kunna dra ner o leva normalt ...

Dendartjejen

Du har tagit ett bra beslut genom att skriva här och att du är beredd att söka hjälp. Här kommer du finna stöttning och råd från fina personer i liknande situationer.
Jag tycker absolut att du ska kontakta någon för att få hjälp, har dock inte behövt göra det själv så osäker på vart du bör vända dig. Någon annan vänlig själ på detta forum som har tips?

Som sagt, välkommen och här är du aldrig ensam ?

Hej
Ni är två föräldrar som dricker för mycket, det är tufft. Jag tycker du ska söka hjälp, för sådan finns!
Ta kontakt med vårdcentral eller börja med att kontakta någon av kontaktpersonerna här.
Sedan kan du läsa och skriva massor här, en väldigt bra metod att hålla sig från att dricka men inte säkert att det hjälper hela vägen.
Önskar dig kraft för detta livsviktiga projekt!

Ta all hjälp du kan få - ring din vårdcentral.
Det du beskriver är mkt svårt att ta sig ur på egen hand.
Jag är helt säker på att du vill din dotters bästa - och för hennes och din skull - sök hjälp.
Fint att du skriver här.
Häng kvar!

IDAG !! (över 1 år senare dock ..) Har jag varit på Vårdcentralen på bokat möte med läkare om min
Alkohol-konsumtion ,och bett att få medicin mot suget-skall tillbaka imorgon för provtagning så
njurarna " ser bra ut " så skall jag testa Medicinen sen -HOPPAS Detta skall kunna bli en bra start för mig, ändå lite stollt att jag äntligen kommit till skott och bett att få hjälp -Vore Sååå skönt att ändra på vanorna !!!

@Kämparglöden modigt av dig!
Jag vet hur svårt det är att ta steget att söka vård.
Skriv och berätta hur det var på vårdcentralen om du vill.
Jag är också jätte nyfiken på hur du tycker medicinen funkar.
Kram 💖

Starkt att söka hjälp. Håller med om att du ska vara lite stolt över dig själv.
De allra flesta härinne mår också väldigt bra när de slutar, så du har mycket att se fram emot.