Hoppas du mår bra
Det är dygn 1 för mig nu
För första gången på länge går jag och lägger mig samtidigt som min man
Annars brukar det vara så att när han går och lägger sig så åker vinet fram
Jag har mindre och mindre nyktra dagar.
Sköter mitt jobb och skulle aldrig riskera att komma onykter, köra rattfull, men de lediga dagarna är hemska jag kan inte komma ihåg knappt en ledig tid då jag höll mig nykter (Jag har oregelbunden arbetstid som innebär både natt kväll dag och helg). För ett tag sedan om du frågade mig då skulle jag säga att jag inte tog en återställare eller började tidigt på dagen för nu har det börjat skett. Jag skulle inte heller säga att jag inte kunde hålla på med supandet (finns inget annat ord när man häver i sig så man däckar och inte minns) i flera dagar för det har också hänt
Min sk räddning är jobbet men det känns nu som det bara är en tidsfråga innan jag kan börja riskera det
Jag har även börjat känna sug och det är som du skrev ibland poppar tanken upp att man ska dricka vin och då kan man inte mota bort den- det är precis lika beslutsamt som det känns idag att vara nykter. Men i morgon eller övermorgon kommer det bli tuffare när jag går på tre dagars ledighet. Ska läsa så mkt jag kan här inne och ta till mig tips och råd och ska försöka komma ihåg hur bra jag mår efter ett par dagars nykterhet
Mitt dilemma är också att jag döljer detta så det är inte många eller knappt någon som vet och misstänker och jag är fruktansvärt rädd att detta kommer fram trots att jag innerst vet att det skulle egentligen vara det bästa
Ha det så bra och tillsammans blir Vi alla starka

Hej! Va roligt att höra från dig! Jag mår ok. Brottas just nu mkt med att jag är sååååå sugen på vib( rödvin är mitt gift) jag ser de på tv, serier på Instagram och så vidare och jag tycker de ser så gott och härligt ut. ” en flaska per helg klarar jag väl”? Sånna tankar kommer nu. När jag inte har någon alkohol i kroppen och jag varit nykter i 17 dagar. ” så farligt va det väl inte” och så vidare. Men det är farligt! För varje dag jag inte vaknar bakis så är jag tacksam. Jag har inte heller ont i höger sida. Hade inte ont men en molande värk jag kännt i flera år. Den är borta. Jag har mindre ångest även om den är kvar. Dock är jag fortfarande tjock och de är lite trist. Du måste hitta verktyg för att hålla dig nycker. Min är min dotter, träning och serier. Det blir svårare och lättare för mig varje dag. Kanske aldrig slutar vara svårt. Men nåt som är sant att man gräver sig djupare för varje gång . Spegeln blir en mardröm. Just nu döljer jag ingenting. Har sagt till mina vänner att jag kör sober november för jag missade oktober.
Kram till dig!!!!